جمعه، 10 فروردین 1403

نخستین جشنواره «لحظه های شفا» با تقدیر از منتخبان به کار خود پایان داد

نخستین جشنواره «لحظه های شفا» با تقدیر از منتخبان به کار خود پایان داد


آیین اختتامیه نخستین جشنواره روایت زندگی حرفه‌ای جامعه پزشکی با عنوان «لحظه های شفا» در آستانه شب یلدا با تقدیر از آثار منتخب در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش دبیرخانه جشنواره، در این مراسم که با حضور رییس کل و معاونان سازمان نظام پزشکی، معاون کل و مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مسوولان شهرداری تهران و جمعی از صاحبان هنر و ادب و اعضای جامعه پزشکی در سالن همایش های برج میلاد برگزار و از آثار منتخب تقدیر به عمل آمد.

بر اساس اعلام هیات انتخاب، در بخش روایت های مکتوب اثر «طلوع زندگی» نوشته آزاده کفافی(ماما)،  «ساغر» نوشته دکتر مهدی چگین(پزشک)، «و به اندازه همه آدم های این دنیا نگاه هست برای دیدن...» نوشته زینب جنت مکان (پرستار)، «پرواز ماهی ها» نوشته محمد راد گودرزی(پزشک)،  «یا ضامن آهو» نوشته حورا طوسی(ماما) و اثر «حالا که می زنی پس بگیر» نوشته بهداد قریب(پزشک) و در بخش روایت های صوتی و داستان گویی خاطره «میوه بهشتی» از دکتر زرین تاج کیهانی دوست واقع(پزشک) و پادکست «بدنیا نیامده» از گلشن برازش (ماما) به عنوان آثار منتخب معرفی و شایسته تقدیر شناخته شدند. در بخش فیلم و عکس هیچ اثری به مرحله بررسی نهایی توسط هیات انتخاب راه نیافت.

 بیش از  530 اثر در مدت 45 روز از آغاز فراخوان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بیشترین تعداد آثار از شهرهای تهران، اصفهان، اهواز، کرمان، شیراز، تبریز و قم و دو اثر از خارج از کشور بودند.

‌دکتر مسعود حبیبی، معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی در این خصوص گفت: این جشنواره  توسط سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران با مشارکت شهرداری تهران و وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با هدف شناسایی و معرفی الگوهای اخلاقی و حرفه ای، ایجاد بستری صمیمی برای ذکر داستان ها و روایت های ناب از حرفه پزشکی، تامین محتوای دست اول برای انواع تولیدات فرهنگی و چندرسانه ای از زندگی واقعی حرفه مندان پزشکی و ارایه به عموم مردم، ایجاد فضای مفرح برای گفتگو و تعامل اجتماعی بین اعضای جامعه پزشکی طراحی و اجرا شدکه با استقبال خوبی از سوی اعضای جامعه پزشکی مواجه شده است.

در مراسم اختتامیه جشنواره لحظه های شفا که توسط اردشیر رستمی اجرا شد، تعدادی از آثار منتخب توسط هنرمندانی از جمله گیتی خامنه، علی عمرانی، سیما تیرانداز و ترنم جاهد بازخوانی شد. همچنین اجرای نقاشی با شن توسط خانم فاطمه عبادی، استعداد برتر سال 98 برنامه عصر جدید و ترسیم نقاشی خط توسط دکتر ابراهیم الفت و کنسرت گروه موسیقی علی زندوکیلی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

گزارش تصویری

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.