جمعه، 10 فروردین 1403

بیانیه مهم مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران در خصوص حوادث آبان ماه

بیانیه مهم مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران در خصوص حوادث آبان ماه
مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران در خصوص حوادثی که در آبان ماه جاری رخ داد، بیانیه ای را صادر کرد.

 

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی متن این بیانیه به شرح ذیل است:

جامعه پزشكي ايران با نگراني شاهد اوضاع و وقايعي است كه در سه هفته گذشته كشور را به تلاطم درآورد.

  سكوت اين جامعه تنها و تنها به جهت نوعي مسيوليت پذيري حرفه اي است نه بي تفاوتي ، سكوتي كه لازمه خدمت رساني فارغ از دغدغه هاي سياسي به تمام انوع صدمه ديدگان حوادث است .

جامعه پزشكي بر اساس وظيفه و سوگندي كه خورده تنها و تنها به سلامت افراد و جامعه مي انديشد؛ اما سلامت را هم جسمي و هم رواني تعريف مي كند و از اين زاويه است كه خسارات  حاصل و در نتيجه نياز به تلاش هاي خود را پايان بافته نمي بيند .

  جامعه پزشكي و مجامعي كه او را نمايندگي مي كنند بايد قدردان پزشكان بيشماري باشدكه در تمام كشور و در تمام ساعات شبانه روز بدون چشم داشت در خدمت بيماران وآسیب ديدگان بودند و در اين راه از هيچ تلاشي فروگذار نكردندآن  هم در شرايطي كه بار مسئولیت وظايف روزمره همچنان ادامه داشت . پزشكاني كه بخش اعظم آن ها مثل ساير اقشار تحت فشارهاي سنگين اقتصادي هستند . پزشكان جوان صحنه هايي مشاهده كردند كه در شرايط كاري روزمره با آن ها روبرو نشده بودند؛ بنابراين فشاري مضاعف را تحمل كردند اما از اين آزمون دشوار زندگي حرفه اي خود هم پيروز بیرون آمدند.

  مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران در موقعيتي نيست كه راه حلي پيشنهاد كند اما با نگراني فراوان، بخصوص از سلامت رواني جامعه و عواقب آشكار آن  ،اميدوار است از همه سو خشونت  و احساسات جاي خود را  به تدبير و عقل دهد تا جامعه بار ديگر در معرض چنين آتشفشانی قرار نگيرد .

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

مهدی دوشنبه, 25 آذر,1398 07:41
جامعه پزشکی محترم
شما لطفاً به کار خودتان بپردازید که به اندازه کافی در این حوزه مشکل داریم! شما محبت کنید؛ تجارت و کسب درآمدهای سرشار از جون آدمیزاد رو در کشور متوقف کنید...
اکبر دوشنبه, 25 آذر,1398 15:55
آره واللا. دمت گرم آقا مهدی. نظرت عالی بود. خدا نکنه آدم پاش به صرافخانه (بیمارستان) و تاجران (پزشکان) بیوفته. خیلی از مردم بیماری دارند ولی با قیمت ویزیت ترجیح میدهند پیش پزشکان (تاجران) نروند. همینطور دندانپزشک و چشم پزشک و غیره