پنجشنبه، 9 فروردین 1403

گسترش اخلاق حرفه ای مهم ترین اولویت جامعه پزشکی است

گسترش اخلاق حرفه ای مهم ترین اولویت جامعه پزشکی است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تقویت سرمایه اجتماعی و گسترش اخلاق حرفه ای را از مهم ترین اولویت های فعلی جامعه پزشکی عنوان کرد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی دکتر محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نشست خود با اعضای برگزار کننده جشنواره لحظه های شفا با تاکید بر تداوم شناسایی و معرفی فعالیت های اجتماعی و فرهنگی اعضای جامعه پزشکی بیان کرد: یکی از اهداف سازمان نظام پزشکی ارتقای همکاری و همدلی بین اعضای جامعه پزشکی و معرفی فعالیت های اجتماعی و فرهنگی اعضای جامعه پزشکی به عموم جامعه است تا از سرمایه ارزشمند اعتماد بین پزشک و بیمار محافظت و آن را گسترش دهیم.

وی افزود:این اقدام با بهره گیری از ابزارهای لازم و به روز باید انجام شود و  از رسانه ها بویژه رسانه هایی که در تخریب این سرمایه اجتماعی فعال بوده اند باید به عنوان یک مطالبه جدی درخواست کرد تا نسبت به معرفی و انتشار فعالیت های ارزشمند جامعه پزشکی در حوزه های مختلف از جمله اقدامات فرهنگی و هنری علاوه بر فعالیت های درمانی آنان پس از هماهنگی لازم با سازمان نظام پزشکی اقدام نمایند.

وی ادامه داد: البته این معرفی نباید به گونه ای باشد تا افرادی که صلاحیت آنها دچار ابهام است از تریبون های عمومی به جامعه شناسانده شوند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اقدامات صورت گرفته پیشین در خصوص معرفی اساتید شاخص جامعه پزشکی و برگزاری برنامه های اجتماعی و فرهنگی برای این قشر تصریح کرد: جشنواره لحظه های شفا از جمله فعالیت هایی است که هدفگذاری آن باید معرفی و تجلیل از اعضای جامعه پزشکی گمنام باشدکه به عنوان الگوهای اجتماعی در ایجاد اعتماد و آرامش ایفای نقش می کنند.

در ادامه دکتر مسعود حبیبی معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی نیز ضمن تقدیر از حمایت های رییس کل سازمان از این جشنواره؛ به استقبال بسیار خوب جامعه پزشکی از فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی اشاره کرد و گفت : در آثار واصله به جشنواره عشق و علاقه و پیوند انسانی و عاطفی جامعه پزشکی و مردم کاملا مشهود است.

بهاره جهاندوست دبیر جشنواره لحظه های شفا نیز ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره اظهار کرد: با اعلام فراخوان جشنواره از ابتدای آبان ماه سال جاری تا 15 آذرماه؛ 420 اثر از حرفه مندان حوزه سلامت در بخش های متن، صوت و ویدیو به دبیرخانه جشنواره رسید که شامل روایت ها و خاطرات ایشان از دوران فعالیت درمانی و آموزشی است.

وی افزود: برخی آثار به ویژه در بخش نگارش بسیار باکیفیت بوده که به نظر می رسد وقت زیادی برای آن صرف شده و با وسواس و دقت به رشته تحریر درآمده است نشان از اهمیت مسائل فرهنگی ، هنری و اجتماعی برای اعضای جامعه پزشکی در کنار انجام خدمات درمانی دارد.

وی ادامه داد:اغلب خاطرات مربوط به دوران گذشته است که نشان می دهد لحظات ناب و استثنایی که در شرایط حساس و بحرانی بین پزشک و بیمار ایجاد می شود به خوبی در ذهن آنان ثبت و ضبط می شود و همین مسئولیت ما را برای شناسایی و معرفی این آثار چندبرابر می کند.

گفتنی است : آیین اختتامیه نخستین جشنواره روایت های زندگی حرفه ای جامعه پزشکی «لحظه های شفا» شامگاه پنج شنبه 28 آذرماه در آستانه جشن شب یلدا در مراسمی متفاوت و فرهنگی برگزار و از آثار منتخب جشنواره تقدیر خواهد شد. در این مراسم برخی چهره های هنری از میان آثار منتخب تعدادی از روایت ها را به صورت نمایشی قرائت و اجرا خواهند کرد. همچنین کنسرت گروه علی زندوکیل پایان بخش این گردهمایی صمیمانه خواهد بود.

گزارش تصویری

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.