جمعه، 31 فروردین 1403

اخذ مالیات از پزشکان در بودجه ۹۹ لحاظ شد

اخذ مالیات از پزشکان در بودجه ۹۹ لحاظ شد

اخذ مالیات از پزشکان در بودجه ۹۹ همچون سال جاری لحاظ شد که بر این اساس مقرر شد ۱۰ درصد حق‌الزحمه پزشکان به عنوان مالیات علی‌الحساب پرداخت شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از مهر، بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور نشان می دهد که پزشکان مشابه امسال، موظف به استفاده از دستگاه کارتخوان شدند و مقرر گردید ۱۰ درصد حق‌الزحمه پزشکان به عنوان مالیات علی الحساب پرداخت شود.

بر این اساس، تمامی صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلفند در چهارچوب آیین‌نامه تبصره (٢) ماده (١٦٩) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۶۶/١٢/۴ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

همچنین تمامی مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه ها و شرکتهای دولتی مکلف هستند ده درصد از حق‌الزحمه یا حق‌العمل پزشکی پزشکان که به موجب دریافت وجه صورتحساب‌های ارسالی به بیمه ها و یا نقدا از طرف بیمار پرداخت می شود، به عنوان علی الحساب مالیات کسر کنند و به نام پزشک مربوط تا پایان ماه بعد از وصول مبلغ صورتحساب به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.

مالیات علی‌الحساب این بند شامل کلیه پرداخت‌هایی که به عنوان درآمد حقوق و کارانه مطابق بند (الف) این تبصره پرداخت و مالیات آن کسر می شود نخواهد بود.

حکم ماده (١٩٩) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ١٣٦٦ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن در اجرای این بند جاری است.

سایت منبع

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.