ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

دومین کارگاه اخلاق حرفه ای سازمان نظام پزشکی برگزار می شود

دومین کارگاه اخلاق حرفه ای سازمان نظام پزشکی برگزار می شود

مدیر دبیرخانه اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی از برگزاری دومین کارگاه اخلاق حرفه ای سازمان نظام پزشکی با محوریت کتاب "راهنمای عمومی اخلاق حرفه ای شاغلین حرف پزشکی و وابسته سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران" در روز پنجشنبه مورخ 14 آذرماه جاری در شیراز خبر داد.


 

 

دکترسعید بیرودیان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در خصوص محورهای مورد بحث در این کارگاه بیان کرد: با توجه به نیاز روز جامعه پزشکی و مسائل موجود، سعی شده است تا مطالب مفید با محوریت کتاب "راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای شاغلین حرف‌پزشکی و وابسته سازمان نظام‌پزشکی جمهوری اسلامی ایران" جمع‌آوری و در پانل‌ها و سخنرانی‌های تخصصی مورد بحث قرار گیرد.

وی افزود : همچنین مقرر شده است تا نمونه‌هایی از پرونده‌های موجود در دادسراهای انتظامی نظام‌پزشکی که دارای ابعاد اخلاقی هستند مورد تجزیه، تحلیل و بررسی اخلاقی قرار گیرد.

مدیر دبیرخانه اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی در خصوص اهداف برگزاری این سمینار تصریح کرد : تبیین جایگاه اخلاق حرفه‌ای در پزشکی، آشنایی با قوانین سازمان نظام‌پزشکی بر اساس راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای و ضرورت دستیابی به اتحاد و وحدت رویه بین اقشار مختلف جامعه‌پزشکی با نگرش بی‌طرفانه و با اولویت منافع بیمار از جمله اهداف این سمینار یکروزه است.

وی از حضور چهره‌های برتر اخلاقی، حرفه‌ای، علمی و پژوهشی در این برنامه یک روزه خبر داد و گفت: همزمان با این کارگاه، کمیسیون کارشناسی اخلاق پزشکی استان فارس به عنوان مرجع رسیدگی به پرونده های واصله به حوزه انتظامی سازمان که دارای موضوعات اخلاقی هستند، در شیراز آغاز به کار خواهد کرد.

بیرودیان اضافه کرد:علاوه بر دو جلسه پانل تخصصی با محوریت راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای،چند سخنرانی با موضوعات آشنایی با اصول اخلاق حرفه‌ای و رعایت آن در گواهی‌ها و مدارک پزشکی، بررسی اخلاق‌پزشکی از دیدگاه اسلام، لزوم آموزش اخلاق‌پزشکی به دانشجویان و تاکید بر صداقت، رازداری و حفظ حریم خصوصی بیماران و نیز تبلیغات پزشکی، به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد : این کارگاه یکروزه توسط دبیرخانه اخلاقپزشکی سازمان نظامپزشکی و با همکاری سازمان نظامپزشکی شیراز با حضور رئیس شورایعالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس پزشکی قانونی استان فارس، رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان نظامپزشکی شیراز و نماینده دانشکده پرستاری برگزار خواهد شد.

گفتنی است بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی شیراز؛ علاقه‌مندان به منظور شرکت در این کارگاه یکروزه که دارای امتیاز بازآموزی است می توانند   به سایت www.professionalism-tev.Ir مراجعه نمایند.

 

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.