جمعه، 10 فروردین 1403

وام ۱۵ میلیونی برای تجهیز مطب‌ها به لوازم نسخه نویسی‌الکترونیک

وام ۱۵ میلیونی برای تجهیز مطب‌ها به لوازم نسخه نویسی‌الکترونیک

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: پزشکان می‌توانند برای تهیه تجهیزات لازم جهت نسخه نویسی الکترونیکی از وام‌ ۱۵ میلیون تومانی استفاده کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از باشگاه خبرنگاران،طاهر موهبتی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ، با اشاره به هزینه کرد بیمه سلامت برای بیماران خاص و صعب العلاج اظهارکرد: سازمان بیمه سلامت به طور میانگین هزینه‌ای بالغ بر ۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای درمان بیماران خاص و صعب العلاج هزینه کرده و جمعیت این بیماران در حدود ۶۷ هزار نفر در سراسر کشور است.

او ادامه داد: نسبت جمعیت بیماران خاص و صعب العلاج به کل ۴۰ میلیون افراد تحت پوشش بیمه است  بسیار مورد توجه قرار دارد.

موهبتی افزود: بسیاری از دارو‌های بیماران خاص و صعب العلاج رایگان است. البته هزینه بخشی از دارو‌ها بین ۵ تا ۳۰ درصد پرداخت می‌شود و فرایند‌های بیماران خاص در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به طور رایگان انجام می‌شود. امیدوارم با بهبود شرایط، سازمان بیمه سلامت خدمات بهتری به بیماران خاص ارائه کند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در خصوص نسخه نویسی الکترونیکی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار بود که در ۳۰ درصد از شهر‌های کشور نسخه نویسی الکترونیکی اجرایی شود که اکنون نسخه نویسی الکترونیکی در ۲۳۵ شهرستان عملیاتی شده است و فعلا دیگر در شهرستان جدیدی این طرح توسعه نخواهد داشت.
 
او بیان کرد: این قول را به ما داده بودند که تا پایان سال تمام زیر ساخت‌های لازم در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستان‌های کشور فراهم شود و استفاده ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی از امکاناتی مانند: نسخه نویسی الکترونیکی شرایط خودش را می‌طلبد.

موهبتی افزود: در راه اجرای نسخه نویسی الکترونیکی طبیعتا مقاومت‌هایی وجود دارد، اما ایران در زمینه رشد اجرای نسخه نویسی الکترونیکی نسبت به سایر کشور‌ها بسیار بهتر عمل کرده است.
وام ۱۵ میلیون تومانی برای تجهیز مطب‌ها به تجهیزات  نسخه نویسی الکترونیکی
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود: یکی از طرح‌های ما این است که تعداد داروخانه‌های بیشتری به نسخه نویسی الکترونیکی متصل شوند. با پیشرفت کار نواقص طرح مشخص و نیاز‌های جدیدی ایجاد می‌شود. طی چند ماه آینده باید اشکالات لازم را رفع کنیم، زیرا اینگونه مسائل ارائه دهنده خدمت را خسته می‌کند.

او گفت: برای اجرای نسخه نویسی الکترونیکی ما مشوق‌های لازم را برای ارائه دهندگان خدمات در نظر گرفته‌ایم و کسانی که از این طرح استفاده کنند اسنادشان در پایان ماه پرداخت می‌شود تا مشمول بدهی‌های ما نشوند.
موهبتی یادآوری کرد: ۷۵ درصد از مطب پزشکان نرم افزار و سخت افزار لازم جهت نسخه نویسی الکترونیکی را در اختیار ندارند و صاحبان این مطب‌ها می‌توانند از وام‌های ۱۵ میلیون تومانی جهت تهیه نرم افزار‌ها و سخت افزار‌های لازم استفاده کنند.

سایت منبع
انتهای پیام/

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.