جمعه، 10 فروردین 1403

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در ۱۱ ایستگاه شهر تهران به بالاتر از ۱۵۰ رسیده است

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در ۱۱ ایستگاه شهر تهران به بالاتر از ۱۵۰ رسیده است
شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در ۱۱ ایستگاه شهر تهران به بالاتر از ۱۵۰ رسیده و ایستگاه پیروزی و شاداباد با عدد ۱۸۰ بالاترین شاخص را در سطح شهر تهران دارند. طی سال جاری ۴۴ روز هوا ناسالم برای گروه‌های حساس بوده که در مقایسه با سال گذشته تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس افزایش پیدا کرده است.  طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، این وضعیت تا فردا ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: میانگین شاخص کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته به عدد ۱۵۷ رسیده و در محدوده ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارد. در نتیجه تهرانی‌ها به دلیل آلودگی هوا از تردد غیرضروری خودداری کنند.

عباس شاهسونی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره آلودگی هوای پایتخت افزود: با توجه به عدد ۱۵۷ میانگین شاخص کیفی هوای تهران،  هوای پایتخت برای تمام گروه‌ها ناسالم است.  این عدد شاخص طی روزهای گذشته  بالاترین عدد شاخص بوده است.

وی ادامه داد: شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در ۱۱ ایستگاه شهر تهران به بالاتر از ۱۵۰ رسیده و ایستگاه پیروزی و شاداباد با عدد ۱۸۰ بالاترین شاخص را در سطح شهر تهران دارند. طی سال جاری ۴۴ روز هوا ناسالم برای گروه‌های حساس بوده که در مقایسه با سال گذشته تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس افزایش پیدا کرده است.  طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، این وضعیت تا فردا ادامه خواهد داشت.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: کسانی که به بیماری‌های قلبی و ریوی مبتلا هستند و کودکان و سالمندان، زنان باردار و همچنین کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را تا حد امکان کاهش بدهند. با توجه به تعطیلات آخر هفته، مردم فعالیت‌های ورزشی را تا حد امکان کاهش بدهند یا در فضای بسته ورزش کنند.

شاهسونی گفت: شاخص کیفی  هوا برای کودکان نیز ناسالم است و افرادی که مجبورند در خارج از منزل فعالیت کنند از ماسک‌های مخصوص P۲ یا N۹۵ استفاده کنند.

وی اظهار داشت: شهرداری تهران باید در جهت اصلاح طرح کاهش آلودگی هوا اقدام فوری کند.

منبع: ایرنا

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

عضو نظام پزشکی جمعه, 08 آذر,1398 11:00
دیگه کم کم قیمت اجناس رو هم در سایت درج کنید..واقعا برای خودم و همکارام متاسفم که عضو سازمانی هستیم که هنوز فرق خبرگزاری رو با سایت یک سازمان صنفی نمیدونه