ﺳﻪشنبه، 4 اردیبهشت 1403

کمیته نظارتی ماده 39 چیست؟

کمیته نظارتی ماده 39 چیست؟

کمیته نظارتی ماده 39 در اصل کمیته بررسی استانی مربوط درحیطه معاونین درمان دانشگاههای علوم پزشکی است که وظیفه نظارت علمی و فنی بر مراکزMMT(Metadone Maintenance Thrapy) را برعهده دارند.

 

دکتر محمد دائمی نماینده سازمان نظام پزشکی در کمیته نظارتی ماده 39، در گفت و گو با خبرنگار این سازمان در خصوص وظایف این کمیته بیان کرد: این کمیته مسئول نظارت علمی و فنی بر( مراکز ترک اعتیاد و درمان با آگونیست )را برعهده دارد که در هر استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه نماینده سازمان نظام پزشکی در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران است، افزود: این کمیته در معاونت درمان تشکیل شده و بازرسی های لازم را از مراکز تحت پوشش خود انجام می دهد و چنان چه تخلفی در این مراکز اعم از تشکیل پرونده صوری یا عدم رعایت ضوابط اجرایی که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده ، مشاهده شود طبق موازین قانونی با آن مرکز برخورد خواهد شد.

وی در خصوص محدوده فعالیت این مراکز تصریح کرد: این مراکز مجاز به انجام اقدامات درمانی در خصوص افرادی هستند که به مواد مخدر اعتیاد دارند و انجام سایر کارهای درمانی و پذیرش بیمار و هم چنین اقداماتی مانند سرم تراپی، تزریقات و پانسمان و غیره ممنوع بوده و تخلف محسوب می شود.

دائمی خاطرنشان کرد: این مراکز باید مجهز به دستگاههای احیای بیمار باشند و در مواردی که جان کسی در خطر باشد در صورت مراجعه به این مراکز ، پزشک مقیم مرکز می تواند نسبت به احیای بیمار اقداما ت درمانی لازم را انجام دهد.

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.