پنجشنبه، 9 فروردین 1403

یازدهمین دورهٔ مسابقات تنیس روی میز پزشکان کشور برگزار شد

یازدهمین دورهٔ مسابقات تنیس روی میز پزشکان کشور برگزار شد
یازدهمین دوره مسابقات آزاد کشوری تنیس روی میز «جام نور شهریار» ویژهٔ اعضای سازمان نظام پزشکی، جمعه 24 آبان ماه در سالن حجاب تهران برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی، دکتر شهرام عابدینی مدیر مسئول برگزاری مسابقات امسال در این خصوص اظهار کرد: این مسابقات با حمایت سازمان نظام پزشکی، انجمن تنیس روی میز پزشکان کشور و بیمارستان نور شهریار در 4 ردهٔ سنی با حضور 34 شرکت کننده از سراسر کشور برگزار شد.

وی افزود : مسابقاتی از این دست به عنوان انگیزهٔ سلامتی همگام با ورزش انجام می‌شود و اخیرا نیز بند جدیدی به سوگندنامهٔ پزشکی اضافه شده مبنی بر اینکه سلامت نه تنها برای بیمار است بلکه بر خود پزشک نیز واجب است.

وی ادامه داد : در همین راستا بیمارستان نور شهریار که در شهریار و حومه به مداوای بیماران مشغول است، با حمایت از این مسابقات تصمیم داشته به سلامت پزشکان هم بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: امید است که در سال‌های آینده استان‌های دیگر نیز به عنوان مجری برگزاری مسابقات اقدام نمایند.

دکتر روح الله نوریان رئیس دفتر ارتقاء سلامت و فعالیت‌های ورزشی سازمان نظام پزشکی با حضور در محل مسابقات عنوان کرد: انجمن تنیس روی میز پزشکی از انجمن‌های فعال و باسابقهٔ سازمان است که ما در این دوره، در راستای فعالیت‌های ورزشی پرسنل و پزشکان با آنها همکاری نموده و قصد داریم در آینده انجمن‌های ورزشی پزشکان در رشته‌های مختلف را فعال نمائیم تا پزشکان به عنوان الگوی سلامت در جامعه باشند. برنامه‌هایی نیز در نظر داریم که در صورت تحقق، پزشکان گردانندهٔ یکسری فعالیت‌های ورزشی در شهر خودشان خواهند شد.

همچنین دکتر فرزاد نیازپور از شرکت کنندگان تبریزی حاضر در مسابقات، در مورد ارتباط ورزش با کاهش افسردگی و خشونت در جوامع امروزی گفت: فواید ورزش بر همگان روشن است. متابولیت‌هایی که با ورزش کردن در بدن ایجاد می‌شوند باعث رشد و پرورش مغز انسان شده و کسی که ورزش می‌کند از نظر عقلی بالغ‌تر و به دور از هرگونه خشونت افسردگی خواهد بود. با ورزش کردن سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود که نتیجهٔ آن عدم نفوذ میکروارگانیسم‌ها و کاهش احتمال بیمار شدن افراد است و همان طور که از قدیم گفته‌‌اند عقل سالم در بدن سالم است. اما ورزش نیز مقدماتی لازم دارد که فراهم کردن آن به عهدهٔ مسئولین است از تشویق و تبلیغ تا بودجه و امکانات. راه درست و اساسی برای همگانی کردن ورزش، تربیت و آموزش از سطوح ابتدایی در مهد کودک‌ها و مدارس است. در حال حاضر زنگ ورزش برای دانش آموزان زنگ استراحت محسوب می‌شود.

در انتهای مسابقات دکتر حبیبی معاون اجتماعی امور مجلس و دکتر کرمان پور مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی برای اعلام نتایج حضور بهم رساندند و جوایز نفیسی به برندگان اهدا شد.

نتایج مسابقات
- گروه سنی ۳۰ سال:
۱. دکتر مجید ملا حسینی مقام اول
۲. دکتر علی آبادی مقام دوم
۳. آقای صادق ادبی مقام سوم

- گروه سنی ۴۰ سال:
۱. دکتر حسین نجفی مقام اول
۲. دکتر سید محمد حسینی خواه مقام دوم
۳. دکتر محسن میر اسماعیلی و دکتر حسن طاهری مقام سوم مشترک

- گروه سنی ۵۰ سال:
۱. دکتر شهرام امیدوار مقام اول
۲. دکتر فرزاد نیازپور مقام دوم
۳. دکتر نادر انوشه و دکتر شهرام عابدینی مقام سوم مشترک

- گروه سنی بالای ۵۳ سال:
۱. دکتر سعید سلیمانی و دکتر شهرام اکرمی مقام اول مشترک
۳. دکتر فرهاد واعظ زاده و دکتر سید هادی حسینی نسب مقام سوم مشترک

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.