پنجشنبه، 9 فروردین 1403

تعرفه گذاری منطقی خدمات دندانپزشکی انجام نشده است

تعرفه گذاری منطقی خدمات دندانپزشکی انجام نشده است

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس گفت: مردم هزینه‌های سنگینی را برای دریافت خدمات دندانپزشکی در بخش خصوصی می‌پردازند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ حسینعلی شهریاری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: بیشتر مردم جهت دریافت خدمات دندانپزشکی به مراکز بخش دولتی مراجعه می‌کنند؛ این مراکز خدمات دندانپزشکی را به صورت کامل ارائه نداده و مراجعه کنندگان ناچارند به بخش خصوصی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: خدمات اولیه دندانپزشکی در بخش دولتی انجام می شود و متاسفانه هنوز تعرفه گذاری منطقی خدمات دندانپزشکی بر خلاف خدمات پزشکی انجام نشده است؛ به همین دلیل مردم هزینه‌های سنگینی را برای دریافت خدمات دندانپزشکی در بخش خصوصی می‌پردازند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: امروزه مواد اولیه دندانپزشکی که از خارج وارد می‌شود به دلیل نرخ بالای دلار گران است و همین مسئله موجب شده که خدمات دندانپزشکی با هزینه‌ های سنگینی انجام شود؛ متاسفانه وزارت بهداشت و بیمه ها نتوانستند در زمینه تعیین تعرفه خدمات دندانپزشکی کار مناسبی را انجام دهند به همین دلیل مشکلات زیادی در این حوزه ایجاد شده است.

شهریاری بیان کرد: فرانشیزی که بیمه‌ها از مردم دریافت می‌کنند برای پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی بیماران عادی و حتی تکمیلی کافی نیست، به همین دلیل خدمات دندانپزشکی تحت پوشش صندوق‌های بیمه گر قرار نگرفته و در نتیجه هزینه‌های دندانپزشکی در کشور بسیار بالا است.

وی گفت: به تازگی برخی از ایرانیان مقیم خارج از کشور به دلیل تفاوت قیمت ارز با پول ایران برای دریافت خدمات دندانپزشکی به ایران سفر می‌کنند و علی‌رغم گران بودن هزینه‌های دندانپزشکی، برای این افراد قیمت مناسبی نسبت به کشورهای خودشان تمام می‌شود.

سایت منبع

انتهای پیام/

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.