جمعه، 10 فروردین 1403

کاهش کیفیت خدمات پزشکان، مطلبی نادرست است

 کاهش کیفیت خدمات پزشکان، مطلبی نادرست است
معاون کل سازمان بیمه سلامت گفت: تأخیر در پرداخت کارانه پزشکان و دیگر پرسنل، تأثیری در عملکرد آن‌ها ندارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ کوروش فرزین معاون کل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: امروزه برخی از پزشکان به عنوان اعضای هیات علمی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول به فعالیت هستند و یا دوره طرح و تعهد خدمتشان را می‌گذرانند که این افراد از نظر قانونی اجازه ندارند به جهت کار از بخش دولتی به بخش خصوصی بروند.

وی  افزود: اینکه تأخیر مطالبات از سوی صندوق‌های بیمه‌گر باعث مهاجرت پزشکان از مراکز درمانی به بخش خصوصی شده واقعیت ندارد، زیرا پزشکان حتی اگر حقوق و دستمزد خود را دیر دریافت کنند هیچ خللی در خدمت خود وارد نمی‌کنند و خدمات بهداشتی – درمانی خوبی به بیماران و مراجعه کنندگان ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: تأخیر در پرداخت مطالبات جامعه پزشکی از سوی صندوق‌های بیمه‌گر در سازمان بیمه سلامت باعث کاهش کیفیت خدمات بهداشتی – درمانی پزشکان نمی‌شود؛ البته ممکن است انگیزه آن‌ها برای انجام کار به دلیل مسائل مالی و تأخیر در مطالبات کاهش پیدا کند، اما کم شدن تعهدشان نسبت به حوزه فعالیت و حتی کاهش کیفیت خدمات ارائه شده مطلبی کاملاً نادرست است.

معاون کل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: اگر مطالبات صندوق‌های بیمه‌گر در بخش دولتی با تأخیر پرداخت شود در پی آن همان مطالبات نیز در بخش خصوصی با فاصله به کادر پزشکی داده می‌شود.بیشتر بخوانید: خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه قرار ندارندمعاون کل سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: بیمه‌های تکمیلی در بیمارستان‌های خصوصی افراد بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهند و همه مردم جهت درمان عارضه‌شان توانایی مراجعه به مراکز درمانی و بخش خصوصی را ندارند.

وی در پایان گفت: اکثر پزشکان در کنار کار درمان، به آموزش و تربیت دانشجویان حوزه علوم پزشکی مشغول هستند و تأخیر در پرداخت کارانه پزشکان و دیگر پرسنل تأثیری در عملکرد آن‌ها یا کاهش تعهد کاری‌شان ندارد.

سایت منبع
 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.