پنجشنبه، 9 فروردین 1403

انصراف رزیدنت های بیهوشی از ادامه تحصیل

انصراف رزیدنت های بیهوشی از ادامه تحصیل
معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی گفت: رزیدنت های بیهوشی از ادامه تحصیل در این رشته تخصصی بالینی انصراف می دهند.


به گزارش اداره کل روابط عمومی ، دکتر علیرضا سلیمی معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی و رئیس انجمن متخصصان بیهوشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت نامناسب رشته بیهوشی اظهار کرد: متأسفانه به دلیل شرایط مبهم و کاهش یکدفعه‌ای تعرفه بیهوشی،  بسیاری از رزیدنت ها  از ادامه تحصیل انصراف دادند و این مسئله می‌تواند زنگ خطری برای کشور در آینده‌ای نزدیک باشد.

وی افزود: در حال حاضر رشته بیهوشی یکی از موفق‌ترین رشته در حوزه سلامت محسوب می‌شود زیرا خدمات ارائه شده به وسیله متخصصان بیهوشی در حد کشورهای پیشرفته است و هیچگونه عوارضی برای بیماران ایجاد نمی‌شود.

وی  تأکید کرد: باید یک شرایط مناسب و ایده‌آل را برای متخصصان بیهوشی در کشور ایجاد کنیم تا طی ۱۰ سال آینده دچار کمبود نیروی متخصص خوب در این حوزه نشویم.


لزوم بازنگری تعرفه ها تا پایان آبان ماه

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی و رئیس انجمن متخصصان بیهوشی با اشاره به موضوع بازنگری کتاب ارزش‌های نسبی و تعرفه گفت: بازنگری تعرفه‌های پزشکی باید تا پایان آبان ماه انجام شود چرا که بودجه کشور در ماه آذر بسته می‌شود و اگر قرار است تغییری در تعرفه خدمات پزشکی ایجاد شود باید تا قبل از آبان ماه تصمیم جدی گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: من معتقدم که باید تعرفه خدمات پزشکی عادلانه باشد نه اینکه برای یکسری از رشته‌ها افزایش بیشتری نسبت به سایر حوزه‌ها داشته باشند زیرا این مسئله یعنی عدالت در تعرفه باعث ایجاد انگیزه بین همکاران جوان کشورمان می‌شود و در ضمن احتمال می‌رود که خدمات ارائه شده از افت کیفی برخوردار شود.

سایت منبع

انتهای پیام /

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

حمیدرضا ربانیان ﺳﻪشنبه, 30 مهر,1398 12:36
چطور وزارت بهداشت میتونه مدعی متولی بودن سلامت مردم باشه ولی رشته بیهوشی که حیاتی ترین رشته ای که تمام اعمال جراحی (از فرق سر تا نوک پا) و نیز بخشهای مراقبتهای ویژه بواسطه حضور اون متخصصین مثمر ثمر هستش رو با کاهش ارزش خدماتشون یکشبه نابود کنه؟! بنظرم تبعات چنین تصمیمات نسنجیده ای که سلامت مردم رو مستقیما نشونه میره، از تهدیدات ترامپ باید جدی تر گرفت. عناد با تعرفه متخصصین آنهم فقط رشته بیهوشی، تیشه به ریشه جان مردم است و نه فقط اقتصاد متخصص بیهوشی
امید رضایی ﺳﻪشنبه, 30 مهر,1398 12:43
لطفا تصور کنید، با هزار امید و آرزو امتحان کمرشکن رزیدنتی را پشت سر بذاری و مثل سایر متخصصین رشته های دیگر ، ۴ سال درس و بی پولی و کشیک های سنگین و پر از استرس و کشنده را بگذرانی و امتحانهای مردافکن ارتقا و بورد را بگذرانی و پس از سالها خدمت اجباری طرح در مناطق محروم ، در پایان مدرکی بگیری که درآمد ناشی از آن حتی از یک پزشک عمومی که این بدبختی ها را تحمل نکرده است هم کمتر است.
در ایران متخصصان بیهوشی بعنوان افراد گمنام پشت جبهه هستند که نه تنها هیچ پول اضافه ای از بیمار نمیگیرند و کاملا طبق قانون تعرفه رفتار میکنند بلکه بیشترین استرس و در عین حال کمترین دستمزد نهایی را که حتی گاهی برای یک عمل جراحی دو ساعته به اندازه ارزش ریالی یک ساندویچ بیش نیست ، دارند و البته تا آخر عمر بیمار باید پاسخگوی سوال عامیانه وی در مورد عوارض بیهوشی باشند.
حسین جمعه ﺳﻪشنبه, 30 مهر,1398 13:36
سلام ،ضمن تشکر از جناب اقای دکتر سلیمی و گزارش وضعیت اسفناک رشته پراسترس و پرمسئولیت بیهوشی ،امیدوارم مسئولین امر با تجدید نظر تعرفه ها و نوع خدمات جهت برقراری عدالت بیشتر از گذشته کوشا باشند
راضيه عرفاني شنبه, 04 آبان,1398 22:41
با سلام
من هم يك متخصص بيهوشي جوان هستم.
از وضعيت تعرفه ها و شرايط كاري در ايران بسيار ناراضي هستم.
كاش در زماني كه رزيدنت بودم اين مسايل رو ميدونستم و من هم انصراف ميدادم.
حيف اون همه كشيك سنگين حيف اون هزاران هزار صفحه كتاب خوندن.
مهدى قهرمانى شنبه, 04 آبان,1398 22:57
والا كار عاقلانه اى ميكنند كه انصراف ميدن
نفیسه مهربانیان شنبه, 04 آبان,1398 23:03
این موصوع واقعا جدی است و جای تامل و تفکر دارد .تصمیم ناگهانی و نابخردانه عده ای امید وانرژی و انگیزه کار را از متخصصین بیهوشی جوان گرفته است .چراکه با این وصع تعرفه با وجود استرس وومسیولیت خطیر رشته بیهوشی در حفظ جان بیماران هر عقل سلیمی انصراف از کار را ترجیح میدهد .
علی اصغر خوشرو شنبه, 04 آبان,1398 23:08
واقعاً بازنگری در تعرفه بیهوشی لازم است .
حق این رشته ادا نشده است .
یاشار تیموریان شنبه, 04 آبان,1398 23:14
بسمه تعالی
رعایت عدالت از دست رفته در سیستم پزشکی کشور میتواند موجب بازگشت امید و تزریق انگیزه بین متخصصین بیهوشی و متعاقب آن بهبود کیفی و کمی وضعیت بیماران و کل جامعه در نهایت خواهد شد.انقلابی که اسلام را سرلوحه کار خود قرار میدهد و ارزش همه انسانها در آن به اندازه برابر و مساویست چطور راضی به چنین بی عدالتی شده؟ظلمی که به رشته بیهوشی وارد شد اونهم با کار غیرکارشناسی و غیراصولی کاملا متضاد با اهداف یک جامعه دینی و اسلامیست.به امید بیداری مسئولین ...
علی اصغر خوشرو شنبه, 04 آبان,1398 23:19
واقعاً رشته بیهوشی مظلوم واقع شده و حق این رشته بیشتر از اینهاست .
نسیم یکشنبه, 05 آبان,1398 01:06
استرس بسیار بالای این رشته در مقابل درامد بسیار کم واقعا برای متخصصین و رزیدنتهای این رشته مایوس کننده است.امیدواریم که با بازنگری هرچه سریعترتعرفه ها و ایجاد عدالت ،امید را به تحصیل کنندگان این رشته ی حیاتی بازگردانند.این رشته در واقع شاه کلید اتاق عمل محسوب میشود ولی متاسفانه در مقابل زحمت و استرسی که متخصص بیهوشی متحمل میشود،درامدی ندارد.