پنجشنبه، 9 فروردین 1403

پیگرد قانونی نامه جعلی منتسب به وزیر بهداشت

پیگرد قانونی نامه جعلی منتسب به وزیر بهداشت

به دنبال انتشار نامه‌ای منتسب به وزیر بهداشت در فضای مجازی مبنی بر عدم اعلام نتایج مثبت آزمایش‌های ایدز، رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: این نامه کذب است و این اقدام جعلی تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی،دکتر کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جعلی بودن نامه‌ منتشره در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر دستور وزیر بهداشت برای عدم اعلام نتایج آزمایشات ایدز  با توجه به اتفاقات لردگان، گفت: این نامه کاملا جعلی و کذب است و وزیر بهداشت هرگز چنین دستوری در این‌باره صادر نکرده و این نامه کذب و ساختگی است.

وی افزود: این اقدام جعلی از سوی پلیس فتا و مراجع قضایی تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

عدم اعلام نتیجه آزمایش HIV مثبت توسط آزمایشگاه ها کذب است

به گزارش سازمان نظام پزشکی و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت، دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت دستور عدم اعلام نتیجه آزمایش HIV مثبت در آزمایشگاه‌های کشور را تکذیب کرد.

وی ضمن اعلام این مطلب گفت: هیچ دستوری از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه صادر نشده و خبر منتشر شده در این مورد در برخی از شبکه‌های اجتماعی خبری جعلی و دروغین است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: کلیه آزمایشگاه های تشخیص طبی سراسر کشور و آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی ،درمانی وابسته به وزارت بهداشت، آزمایش‌های رایج و روتین را انجام می دهند و دستورالعملی برای محدودیت در آزمایش وجود نداشته و نخواهد داشت.

 دکتر رئیسی در پایان از همه هموطنان درخواست کرد خبرهای حوزه سلامت را فقط از مراجع رسمی خبری پیگیری کنند.

تصویر نامه منتسب به وزیر بهداشت خطاب به مدیر کل امور آزمایشگاههای کشور در ذیل آمده است:

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.