جمعه، 10 فروردین 1403

افزایش سرانه پزشک خانواده شهری در دستور کار قرار گرفت

افزایش سرانه پزشک خانواده شهری در دستور کار قرار گرفت
نماینده ریاست کل سازمان نظام پزشکی در جلسه ستاد اجرایی پزشک خانواده کشور از افزایش سرانه پزشک خانواده شهری به میزان 20 درصد نسبت به سال 97 خبرداد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی؛ دکتر عباس آقازاده مسرور ،روز سه‌شنبه مورخ 98/7/2 به عنوان نماینده ریاست کل سازمان در جلسه ستاد اجرائی پزشک خانواده کشور شرکت  نموده و در خصوص مصوبات این جلسه توضیحاتی ارائه نمود.

به گفته وی سه موضوع عمده در دستور کار این جلسه قرار گرفته  و نتایج به شرح زیر به تصویب رسیده است:

1-افزایش سرانه پزشک خانواده شهری:سرانه پزشک خانواده شهری از 98/1/1، به میزان 10% علاوه بر سر جمع افزایش 10% اول سال، مجدداً افزایش یابد. یعنی در کل به میزان 20% نسبت به سال 97، و در محاسبات آینده برای تعیین سرانه سال 99، این عدد افزایش یافته به عنوان سرانه سال 98 ملاک عمل قرار گیرد .

2- تأمین منابع ارزی مورد نیاز برای افزایش سرانه: بدین ترتیب مصوب شد در دو استان فارس و مازندران، از نسخ داروئی پزشکان خانواده 10-20%، با تمایل بیشتر به 15% فرانشیز اخذ و این منابع مالی ایجاد شده برای افزایش سرانه پزشکان خانواده هزینه شود.

3- استقلال پرداخت به مراقبین سلامت و نوع قرارداد با آنها: مصوب شدکار گروهی تشکیل و نسبت به جداسازی پرداخت حقوق به مراقبین سلامت از سرانه پزشکان خانواده ، نوع قرارداد ایشان و شکل رابطه با آنها در اسرع وقت تصمیم‌گیری کند. نظام پزشکی به این کار گروه دعوت شد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.