جمعه، 31 فروردین 1403

پزشکان مفقود شدن مهر خود را به نظام پزشکی اعلام کنند

پزشکان مفقود شدن مهر خود را به نظام پزشکی اعلام کنند
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: اگر پزشکی مهر نظام پزشکی خود را گم کرد باید سریعا به سازمان نظام پزشکی شهر خود اعلام کند تا بیمه‌ها و سازمان‌های ذیربط را مطلع کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی؛ دکتر محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن اشاره به موضوع امضای الکترونیکی و صدور کارت هوشمند برای پزشکان اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی در زمینه اجرای امضای الکترونیکی و صدور کارت‌های هوشمند ویژه پزشکان با هیچ گونه مشکلی رو به رو نیست و این کارت‌ها قابلیت امضای الکترونیکی را دارند و سازمان نظام پزشکی در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است.

وی افزود: خوشبختانه با هماهنگی سازمان‌های ذیربط زیر ساخت‌های لازم در زمینه صدور امضای الکترونیک در کشور فراهم شده است و در مورد توسعه زیر ساخت‌های نسخه نویسی الکترونیکی، سازمان نظام پزشکی آمادگی پاسخ دهی به اجرای طرح امضای الکترونیک و نسخه نویسی را دارد.

وی ادامه داد: فراهم شدن زیر ساخت‌ها و استفاده از امضای الکترونیکی یکی از موضوعات مهم در کشور بوده و نظام پزشکی تدابیر لازم را در زمینه اجرای هر چه بهتر این کار انجام داده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به گم شدن مهر پزشکان بیان کرد: اگر پزشکی مهر نظام پزشکی خود را گم کرد باید سریعا به سازمان نظام پزشکی شهر خود اعلام کند تا بیمه‌ها و سازمان‌های ذیربط را مطلع کنیم.

جهانگیری تصریح کرد: امضای الکترونیکی برای اسناد الکترونیکی استفاده و اولویت صدور امضا الکترونیک و کارت هوشمند از سوی وزارت بهداشت مطرح می‌شود . امروزه امضای الکترونیکی در برخی از مراکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی  مورد استفاده قرار می گیرد و پزشکان عمومی و حتی متخصص نیز با امضای الکترونیک نسخه بیماران را تجویز می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر امضای الکترونیک بیشتر برای نسخه پیچی داروخانه‌ها و ارائه خدمات در این مراکز انجام می‌شود و به طور کلی اولویت بندی برای صدور امضای الکترونیک بر عهده وزارت بهداشت است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

مرضیه اسحاقی ﺳﻪشنبه, 24 فروردین,1400 00:27
با عرض سلام و وقت بخیر
اینجانب کارشناس ارشد مامایی هستم مدتی هست یکی از مهرهایم را گم کرده ام دو مهر داشتم که مهر جیبی را گم کرده ام
الان باید چکاری انجام دهم؟
در حال حاضر از مهر دیگه برای نوشتن نسخه استفاده میکنم
==
با سلام از مهر مشابه استفاده نکنید. مهر جدید با فونت و شکل جدید ساخته شود
با کارت شناسایی و کارت ملی خود به همراه تصویر مهر مفقود شده و مهر جدیدی که ساخته اید به طبقه چهارم واحد دکتر دائمی مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل نمایید