پنجشنبه، 9 فروردین 1403

5 نفر در دقیقه مرگ و میر جهانی به دلیل تشخیص اشتباه

5 نفر در دقیقه مرگ و میر جهانی به دلیل تشخیص اشتباه
طبق آمار سازمان بهداشت جهانی درهر دقیقه به دلیل تشخیص غلط پزشکان و تجویز داروهای اشتباه پنج نفر در سراسر جهان می‌میرند. مسئولین این سازمان توصیه می‌کنند که از اشتباهات باید درس گرفت و تجربه آموخت.

به گزارش روابط عمومی نظام پزشکی؛سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده است که سالانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در نتیجه معالجه غلط پزشکان آسیب می‌بینند. تدروس آدانوم قبریسیوس، رئیس WHO در ژنو گفته است که هر دقیقه پنج نفر به دلیل معالجه اشتباه می‌میرند.

سازمان بهداشت جهانی برای نحستین بار روز سه‌شنبه ۱۷ سپتامبر سال جاری قرار است "روز سلامت بیماران" را برگزار کند تا نظر جهانیان را به موضوع معالجه اشتباه در پزشکی جلب کند.

سازمان بهداشت جهانی همچنین گفته است که آلمان مانند برخی از کشورهای دیگر مثال خوبی برای جلوگیری از اشتباهات پزشکی است که میزان تشخیص نادردست را به حداقل رسانده است.

براساس آمارسازمان بهداشت جهانی در سراسر جهان ۴۰ درصد از بیماران تحت درمان سرپایی و ۱۰ درصد از بیمارانی که بستری شده از پیامدهای تشخیص اشتباه پزشکان آسیب دیده‌اند.

سالانه ۲ میلیون ۶۰۰ هزار نفر در اثر تشخیص اشتباه پزشکی در ۱۵۰ کشور کم درآمد و متوسط ​​فوت می‌کنند. در برخی از مواقع بیماران به اشتباه تحت معالجه شیمی درمانی قرار گرفته‌اند و یا به مواد سمی آلوده شده‌اند.

نیلام دینگرا کومار یکی از مسئولان سازمان بهداشت جهانی گفته است که تشخیص غلط در پزشکی "یک مشکل جهانی است." کومار در توضیح دلیل این اشتباهات به سلسله مراتبی اشاره می‌کند که در بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی وجود دارد. پزشکان جوان جرئت بیان اشتباهات را ندارند و یا کارمندان از ترس پیامدهای منفی اشتباهات آن را پنهان می‌کنند.

این مقام سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند که از اشتباهات باید درس گرفت و تجربه آموخت. او تاکید کرده است که این امر می‌تواند جلوی غرامت اضافی را که بیمارستان‌ها در نتیجه تشخیص اشتباه پزشکان خود به بیماران می‌پردازند را بگیرد. به گفته کومار بیمارستان‌های آمریکا با تدابیری که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ اتخاذ کردند موفق شدند حدود ۲۸ میلیارد دلار صرفه جویی کردند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.