ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

سازمان نظام پزشکی رابط میان سازمان امور مالیاتی و جامعه پزشکی است

سازمان نظام پزشکی رابط میان سازمان امور مالیاتی و جامعه پزشکی است
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: یک اشتباهی که همه فکر می‌کنند این است که، سازمان نظام پزشکی اصلا هیچ اطلاعاتی در مورد حقوق پزشکان ندارد ؛چون هیچ جزئیاتی را به نظام پزشکی ارائه نمی‌کنند، بیمه‌ها یا وزارت بهداشت اطلاع دارند اما سازمان نظام پزشکی نه قانونا اجازه دارد که درآمد پزشکان را بداند و نه پزشکی به آنها اطلاع می‌دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ،اخیرا بحث مالیات پزشکان با چاشنی نصب کارت‌خوان در مطب‌های خصوصی در شبکه‌های اجتماعی جنجال به پا کرد و پای حاشیه‌های این ماجرا به تریبون‌ها و محافل رسمی کشیده شد.روزنامه "دنیای اقتصاد" در گفتگو با دکتر محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی به بررسی زوایای مختلف این موضوع پرداخته است. بخشی از این گفتگو را در ذیل می خوانید:

عبدالله‌زاده:  شما معاون نظارت سازمان نظام پزشکی هستید که یکی از وظایف مهمش نظارت برفعالیت حرفه‌ای پزشکان به‌عنوان یک گروه صنفی است، یکی از بخش‌های مهم این فعالیت حرفه‌ای در واقع پرداخت مالیات است که شما در راستای همین ظرفیت و وظیفه‌ای که دارید در جلسات مالیات شرکت می‌کنید، الان می‌توانید بفرمایید که نظام پزشکی و ۹۸هزار پزشکی که مجوز کار دارند و شما به‌عنوان یک وظیفه حرفه‌ای پزشکان که در جلسات مالیات هم رفته‌اید، چه مقدار باید مالیات پرداخت بکنند و چقدر دارند پرداخت می‌کنند؟

جهانگیری: اولا پرداخت مالیات وظیفه سازمان نظام پزشکی نیست، ما به‌عنوان یک صنف به جلسات مالیاتی می‌رویم و صحبت می‌کنیم، سازمان نظام پزشکی رابط میان سازمان امور مالیاتی و جامعه پزشکی است؛ از جامعه پزشکی دفاع می‌کند که مثلا این اتفاق بیفتد یا نه و هزینه‌ها و مباحث دیگر را مطرح می‌کند. یک اشتباهی که همه فکر می‌کنند این است که، سازمان نظام پزشکی اصلا هیچ اطلاعاتی در مورد حقوق پزشکان ندارد چون هیچ جزئیاتی را به نظام پزشکی ارائه نمی‌کنند، بیمه‌ها یا وزارت بهداشت اطلاع دارند اما سازمان نظام پزشکی نه قانونا اجازه دارد که درآمد پزشکان را بداند و نه پزشکی به آنها اطلاع می‌دهد.

عبدالله‌زاده:  پس چگونه از آنها دفاع می‌کنید که پزشکان دارند صد در صد مالیاتشان را پرداخت می‌کنند؟

جهانگیری: بالاخره ما برنامه داریم و بررسی می‌کنیم و الان بر اساس کلیت ماجرا صحبت می‌کنیم، وقتی تمام مالیات را برای پزشکان مطب‌دار روی ۱۵۰ میلیون تومان می‌بندند چون بحث بیمارستان‌ها جداست، شما که در وزارت رفاه بودید حجم پرداخت ویزیت ما چقدر است؟

عبدالله‌زاده:  طبق آمار در سال ۹۵ حساب ملی سلامت خانوار، چیزی نزدیک به ۱۸هزار میلیارد تومان برای درمان دارد هزینه می‌دهد، بودجه دولتی تقریبا نزدیک به ۱۷هزار میلیارد تومان است، بیمه‌ها، تامین اجتماعی ۲۰ می‌دهد، خدمات ۵/ ۱۵ می‌دهد، سایر بیمه‌ها ۵/ ۱۱ و تکمیلی هم ۷ می‌دهد، هرکدام هزار میلیارد تومان، که مجموع تمام اینها می‌شود حساب ملی سلامت که بر اساس حساب و کتاب اینها می‌توان فهمید که مجموع درآمد پزشکان چقدر است. فکر می‌کنید مجموع درآمد پزشکان چقدر است؟ بر اساس این ارقام با زدن حداقل تخمین‌ها فکر می‌کنید درآمد پزشکان چقدر است؟

جهانگیری:  طبق آمار و براساس حرفی که در حوزه‌های مختلف زده شده است ۱۸درصد این ارقامی که شما گفتید برای پزشکان است یعنی حدود ۱۸هزار میلیارد تومان.

برای مطالعه فایل کامل گفتگو اینجا کلیک کنید.

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.