جمعه، 10 فروردین 1403

مراسم اختتامیه و تقدیر از افراد برتر جشنواره ورزشی جامعه پزشکی کشور برگزار شد

مراسم اختتامیه و تقدیر از افراد برتر جشنواره ورزشی جامعه پزشکی کشور برگزار شد
با پایان رقابت های جشنواره ورزشی جامعه پزشکی کشور، مراسم اختتامیه، اهدای مدال ها و احکام قهرمانی افراد برتر با حضور مسئولان سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت ورزش و جوانان و دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی؛ در این مراسم که شامگاه جمعه 8 شهریور 98 در تالار شهید پیرویان بیمارستان شریعتی و باحضور دکتر ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، دکتر تقوی نژاد معاون پشتیبانی وزارت بهداشت، دکتر رحمانی معاون پشتیبانی و دکتر حبیبی معاون پارلمانی سازمان نظام پزشکی، دکتر حلب چی معاون دانشجویی فرهنگی و دکتر کردی معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محقق و دکتر مهرپور رؤسای بیمارستان های یاس و شریعتی، دکتر وسکویی مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان، دکتر پاسالار رئیس مرکز رشد استعدادهای درخشان، دکتر پورقلیچ مدیر حوزه ریاست و دکتر کرمان پور مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر شجیع مدیر دبیرخانه سلامت وزارت ورزش و جوانان، دکتر پورغریب مدیر تربیت بدنی و دبیر جشنواره، سایر مسئولان، عوامل اجرایی و فنی و برترین های جشنواره ورزشی برگزار شد، از 90 برگزیده مسابقات جشنواره ورزشی جامعه پزشکی کشور در 6 رشته ورزشی شامل شنا، بدمینتون، تنیس، شطرنج، تنیس روی میز و کوهنوردی تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای مراسم دکتر پورغریب ضمن خوشامدگویی به میهمانان برنامه، میزبانی این رویداد بزرگ ورزشی در بین جامعه دلسوز و متعهد پزشکی کشور را افتخاری دانست که خدای متعال نصیب دانشگاه علوم پزشکی تهران کرده است.

وی در سخنان خود، جامعه پزشکی کشور را به عنوان خط مقدم سلامت جامعه برشمرد و گفت: جامعه پزشکی باید ورزش را جدی بگیرند و آن را برای سلامتی خود یک ضرورت به حساب بیاورند. زیرا جامعه پزشکی ورزشکار، جامعه ای پرتلاش، بانشاط و زنده خواهد بود و جامعه پزشکی ما امروز به این طراوت و نشاط نیازمند است.

دبیر جشنواره ورزشی جامعه پزشکی در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از دکتر محمدرضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی برای حمایت ها و توجه مناسب به مقوله ورزش در قشر پزشک کشور و تمامی دست اندرکاران برگزاری این مسابقات، عنوان کرد: الان فرصتی دست داده تا بتوانیم از خدمات و زحمات این بزرگواران تجلیل و تقدیر کنیم. اینجانب با تبریک روز داروساز و آرزوی بهروزی و موفقیت برای همه همکاران گرامی، امید دارم با همکاری و همراهی یکدیگر، بتوانیم در مسیر رشد و اعتلای سلامت کشور و خدمات رسانی به جامعه کوشا باشیم.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه سخنان خود را با این شعر زیبا از ملک الشعرای بهار به پایان برد:

تن زنده والا به ورزندگی ست           که ورزندگی مایه زندگی ست

به ورزش گرای و سرافراز باش          که فرجام سستی، سرافکندگی ست

ز ورزش میاسای و کوشنده باش       که بنیاد گیتی به کوشندگی ست

سپس دکتر ظفرقندی با بیان اینکه امسال مسابقات خوبی در میان پزشکان با عنوان جشنواره ورزشی جامعه پزشکی کشور برگزار شد، گفت: مردم واژه جامعه پزشکی را مترادف سلامتی و نبود بیماری و همراه با مردم می دانند.

رئیس سازمان نظام پزشکی جامعه پزشکان کشور را به خودسازی، تن سازی و درون سازی خویشتن دعوت کرد و افزود: چطور می‌شود الگوی سلامت بود اما خود در محاصره عوامل خطرساز سلامتی از جمله بی‌تحرکی، استرس، خشم و حتی بالا‌بودن نشانگان بیماری در خون و بدن از جمله چربی‌های مضر بود. همه پزشکان، داروسازان، پرستاران، و حتی کارکنان سامانه های بهداشت و درمان باید به مقوله ورزش بپردازند تا از عوامل بیماری زا در محیط های واگیردار و آسیب های روزمره و خطرناک بیماری های غیرواگیر و نوپدید مصون بمانند.

وی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی با علم به این موضوع که در جامعه کنونی اعضا هم بسیاری اهل ورزش‌های تیمی، قهرمانی و فردی هستند و هم در بین آنها قهرمانان کشوری زیادی حضور دارند، برای خود رسالتی امیدبخش تعریف نموده که ضمن حفظ این سرمایه‌های ورزشی، باقی بدنه خود را نیز وارد کارزار تحرک نماید تا هم سلامتی، نشاط و همدلی اعضاء را تعالی بخشد و هم الگوی کاملی برای جامعه سالم باشند.

دکتر ظفرقندی در پایان گفت: اینجانب این جشنواره را به فال نیک گرفته و فرصت را مغتنم شمرده و از همراهی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان میزبان تقدیر کرده و از تمامی جامعه پزشکی و خانواده همه آنها که در این مسابقات با شرکت کنندگان همدلی کردند، از صمیم قلب سپاسگزاری می کنم.

در ادامه دکتر تقوی نژاد در سخنان خود سلامتی را یک نعمت بزرگ عنوان کرد که در کنار امنیت مطرح می‌شود و افزود: تا زمانی که سلامتی وجود دارد ممکن است قدر آن را ندانیم. باید بدانیم که سلامت خود به خود حاصل نشده و خدمتگزاران و بانیانی دارد که مثل شمع می سوزند تا به جمع روشنی بدهند و خودشان را وقف سلامتی جامعه می کنند.

معاون پشتیبانی وزارت بهداشت در خصوص پزشکان گفت: جامعه پزشکی کشور در زمینه سلامتی خدماتی را انجام می دهد که گاهی ممکن است تمام این خدمات در چشم مردم دیده نشود اما این باعث نمی شود پزشکان از رسالت اصلی خود دست بکشند.

وی در پایان ضمن تشکر و تقدیر از قهرمانان ورزشی که توانستند حائز رتبه های برتر بشوند، برای همه کسانی که در این جشنواره شرکت کردند و توانستند این چرخه بزرگ را به گردش درآورند، آرزوی توفیق و سربلندی و سعادت کرد.

در این مراسم از خدمات ارزشمند زنده یاد دکتر سعید بهاءلو دستیار تخصصی پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران که به عنوان پزشک ارتفاع همراه تیم ملی امید کوهنوردی در صعود به قله تیلیچوپیک نپال در سال 1387، در پی حادثه ای مفقود شد، تقدیر و یاد وی در اذهان زنده نگه داشته شد.

همچنین، مراسم اهدای مدال، احکام قهرمانی و جوایز نفرات برتر مسابقات با تقدیر از تقی عسگری پیشکسوت 95 ساله رشته شیرجه و دارنده مدال بازی های آسیایی 1951 دهلی نو آغاز شد.

سپس در ادامه از دکتر محمد اسمعیل جانباز 70 درصد و ورزشکار رشته شنا تقدیر بعمل آمد.

اجرای موسیقی زنده توسط گروه مه نوا و پخش کلیپ مسابقات جشنواره جامعه پزشکی از بخش های مفرح این مراسم بود.

توضیح اینکه، در این مراسم ضمن تقدیر از برگزیدگان رشته های شنا، تنیس روی میز، شطرنج، بدمینتون و تنیس، از تیم کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی تهران و اعضای کوهنوردی جامعه پزشکی به دلیل صعود به قله های علم کوه و دماوند، با اهدای مدال و حکم، تجلیل به عمل آمد.

در پایان ضمن پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم، عکس یادگاری در محوطه آبنمای بیمارستان شریعتی گرفته شد.

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.