جمعه، 10 فروردین 1403

امکانات دانشگاههای علوم پزشکی پاسخگوی افزایش پذیرش دانشجو نیست

امکانات دانشگاههای علوم پزشکی پاسخگوی افزایش پذیرش دانشجو نیست
نایب رییس اول شورای عالی نظام پزشکی، در نامه ای خطاب به رئیس کل این سازمان خواستار پیگیری توقف طرح دوفوریتی نمایندگان مجلس مبنی بر افزایش دو برابری ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی به دلیل عدم وجود امکانات و زیرساختهای لازم در این زمینه شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ، متن نامه دکتر عزت اله گل علیزاده نایب رییس اول شورای عالی نظام پزشکی و رییس کمیسیون نظارت خطاب به دکتر ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی و دکتر معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی به شرح ذیل است :

 

استاد گرانقدر جناب آقای دکتر ظفرقندی

رییس کل محترم سازمان نظام پزشکی

استاد گرانقدر جناب آقای دکتر معین

رییس محترم شورای عالی نظام پزشکی

سلام علیکم

احتراما به استحضار می رساند امضاء طرح دوفوریتی توسط تعدادی از نمایندگان مبنی بر افزایش دو برابری ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی آن هم برای سال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۳۹۸ موجی از نگرانی را در بین کارشناسان امر فراهم نموده که در بندهای زیر به برخی موارد اشاره می شود:

۱.بعد از ادغام آموزش پزشکی در وزارت بهداری وقت و تشکیل دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ،سیاست دولتمردان بر گسترش تعداد دانشکده های علوم پزشکی و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو قرار گرفت.اگرچه در زمان خود شاید طرح خوبی بود ولی نتیجه این شد که آموزش پزشکی قربانی کمیت شد.

۲.همین الان هم امکانات نرم افزاری و سخت افزاری دانشگاه ها از استاد گرفته تا آزمایشگاه و... جوابگوی حتی وضعیت موجود نیست چه رسد به این که بخواهد ظرفیت پذیرش دو برابر شود.

۳.قرار بود تعداد،ظرفیت و حتی محتوای آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی بر اساس سند آمایش سرزمینی دانشگاه های علوم پزشکی برنامه ریزی و اجرا گردد .این که الان در کجای کاریم اطلاع موثقی ندارم.

۴.حسب اطلاع چنین طرحی در دو کمیسیون مهم بهداشت و آموزش عالی مطرح نشده و این که نمایندگان عزیز به پشتوانه کدام شواهد و کار کارشناسی اقدام به تهیه و امضاء آن نموده اند جای تامل دارد.هر چند مسبوق به سابقه است که برخی از نمایندگان محترم حتی بدون خواندن متن چنین نامه ها و طرح هایی ابتدا اقدام به امضاء نموده و بعدا انصراف خود را اعلام می دارند.

۵.اگرچه از آتش تهیه ای که توسط برخی کارشناس نماها آن هم در صدا و سیمای ملی تدارک دیده شد انتظار می رفت که خروجی آن تهیه چنین طرح خامی باشد.

(طرح موضوع گزارش کذب فرار مالیاتی توسط جامعه پزشکی در برخی رسانه ها و صدا و سیما و متعاقب آن طرح آن در مجلس نیز گواهی بر این مدعاست.)

در خاتمه انتظار دارد سازمان نظام پزشکی با استفاده از تمامی ظرفیت های خود در جهت روشنگری و توقف چنین طرحی در مجلس شورای اسلامی اقدام نماید.

 

دکتر عزت اله گل علیزاده

نایب رییس اول شورای عالی نظام پزشکی

و رییس کمیسیون نظارت

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.