پنجشنبه، 9 فروردین 1403

پیگیری ماده 169 قانون امور مالیاتی در دستور کار قرار گرفت

پیگیری ماده 169 قانون امور مالیاتی در دستور کار قرار گرفت
جلسه مشترک سازمان نظام پزشکی با معاون مالیات مستقیم سازمان امورمالیاتی تشکیل و شفاف سازی و تبادل اطلاعات جامعه پزشکی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی دکتر محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در خصوص مباحث مطرح شده در این جلسه بیان کرد: پیگیری تفاهم نامه فی ما بین سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی در مورد شفاف سازی و تبادل اطلاعات و پیگیری امور مرتبط با جامعه پزشکی از اهم مباحث مورد بحث در این جلسه بود.

وی افزود: در خصوص موضوع ماده 169 قانون امور مالیاتی ،طبق  رای اخذ شده از دیوان عدالت و مباحث قانونی موجود ارسال اطلاعات فصلی شامل ارائه دهندگان خدمت نمی شود بلکه برای کسانی است که کالا و تجهیزات (معامله) دارند.

وی ادامه داد : بر این اساس  بیمارستانها و موسسات چون شرکت هستند و شخصیت حقوقی دارند باید ارسال اطلاعات را انجام دهند اما در حوزه خدمات این امر طبق رای دیوان و قانون ،مشمول جامعه پزشکی نیست .

به گفته جهانگیری  درسال 93 این حکم توسط دیوان عدالت اداری بصورت موقت صادر و در سال 94 رای عمومی دیوان صادر شد و اخیرا پیامکهایی برای برخی پزشکان به عنوان جرایم ماده 169 که مربوط به سال 92 بود ارسال شده که مناقشه حقوقی در مورد آن وجود دارد زیرا مربوط به قبل از رای دیوان است .

وی در خصوص بخشودگی جرایم مالیاتی اظهار کرد : قبلا با سازمان امور مالیاتی تفاهم کرده بودیم که بخشودگی ایجاد شود و معاون امور مالیاتی  نیز موافق این بحث بود و مکاتبات  لازم انجام شد تا بخشودگی صد در صد در دستور کار قرار داده شود .

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی بیان کرد : جامعه پزشکی فعلا نیازی به مراجعه ندارد تا این که سازمان نظام پزشکی زمان مقرر را برای پرداخت بخشودگی اعلام کند و البته سعی ما بر این است که بخشودگی بطور کامل گرفته شود .

وی تصریح کرد : طبق سنوات گذشته شفاف سازی لازم را به اطلاع سازمان امور مالیاتی رساندیم و بحث جرایم مالیاتی داروخانه ها نیز مورد بررسی قرار گرفت که مشمول ماده 169 می شوند و عدم اطلاع رسانی سبب شده تا از سال 92 تا 94برای داروخانه ها بخشودگی در نظر گرفته شود .

وی گفت : همچنین مقرر شد کارگروهی مشترک بین معاونت مستقیم امور مالیاتی و معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی تشکیل شود تا فرآیند های موجود شفاف و آسان سازی شده و بتوانیم در این حوزه هماهنگی لازم را داشته باشیم .همچنین این کارگروه تا 20 مرداد ماه باید نتیجه را اطلاع رسانی کند .

جهانگیری در خصوص نصب دستگاه کارتخوان در مطب ها اظهار کرد : طبق قانون بودجه سال 98 مبنی بر الزام نصب کارتخوان ها برای مطب ها و تمام ارائه دهندگان خدمات سلامت  ، جلساتی را داشتیم که در این مورد مقرر شد تا 23 مردادماه  جامعه پزشکی به سایت امور مالیاتی مراجعه کرده و اگر کارتخوان دارند شماره آن را ثبت کنند و هماهنگی با چند پایانه فروش و بانکها انجام شده تا مطب هایی که فاقد کارتخوان هستند نسبت به دریافت آن اقدام کنند و شفاف سازی و عمل به قانون را انجام دهیم .

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.