جمعه، 10 فروردین 1403

اصلاح کتاب تعرفه ها طبق آخرین استانداردها

اصلاح کتاب تعرفه ها طبق آخرین استانداردها
دبیر و رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه از اصلاح کتاب تعرفه طبق آخرین استانداردها و نظرات جامعه پزشکی در شورا خبرداد و گفت: اصلاحات لازم در اولین فرصت بدون هیچ گونه دخل و تصرفی و با عدالت مورد نظر جامعه پزشکی در کتاب تعرفه اعمال شده و منتشر می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی، دکتر سید سجاد رضوی دبیر و رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه با حضور در جلسه مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران؛  انجمن ها و مجمع را رفرنس ارزشمندی برای شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت خواند و تصریح کرد: شرایط اقتصادی کنونی کشور ایجاب می کند که از منابع موجود به بهترین نحو استفاده کرده و به جای آزمون و خطا از تجربه اساتید و پیشکسوتان این حوزه استفاده کنیم تا علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، تصمیم سازی های بهتری برای ارتقاء نظام سلامت انجام شود.

وی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر واگذاری برخی واحدها به بخش خصوصی، عنوان کرد: باتوجه به نیازهای جامعه پزشکی از جمله تدوین گایدلاین های به روز و استاندارد، اصلاح ارتباطات با بیمه های پایه و تکمیلی، رفع مشکل بیمارستان های خصوصی از لحاظ اقتصاد درمان و تصویب آئین نامه های لازم؛ همکاری و هم اندیشی انجمن های پزشکی با شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت نه یک شعار بلکه یک ضرورت است.

رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه با تاکید بر استانداردسازی خدمات، اظهار کرد: در حال حاضر برخی استانداردها از طریق پرونده های الکترونیک و خدمات سرپایی رعایت می شود مثلا اگر شخصی برای MRI مراجعه کند و با استانداردهای تعیین شده، تطابق نداشته باشد، بیمه هزینه این تصویربرداری را عهده دار نمی شود و درصورت تمایل ، خود شخص باید با پرداخت تعرفه آزاد این خدمت را انجام دهد.

وی ادامه داد: استانداردسازی خدمات بیمه به ویژه از پرونده اکترونیک با جدیت در حال پیگیری و پیشروی است تا در آینده ای نزدیک تمام خدمات و مراکز از این امکان بهره مند شوند.

رضوی تصریح کرد: یکی از عیوب کشورهای نفتی این است که دولت خود را بی نیاز از مردم می داند و امروزه با وجود تحریم ها و شرایط سخت کنونی، احساس نیاز دولت و حاکمیت به مردم بیش از پیش تجلی یافته که میتوان این امر را علی رغم سختی شرایط یکی از حسن های تحریم عنوان کرد.

رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه، اصلاح سرانه واقعی سلامت هر فرد را ضروری دانست وگفت : هرچند که ناعادلانه بودن تعرفه ها درد اصلی همه جامعه پزشکی است اما تا زمانی که سرانه واقعی اصلاح نشود، صحبت از تعرفه واقعی یا هزینه های تمام شده امکان پذیر نیست .

وی یاد آور شد: در وضعیت امروز، بدون کمک انجمن های پزشکی، بهبود وضعیت و ارتقاء نظام سلامت امکان پذیر نیست.

انتهای پیام

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.