جمعه، 10 فروردین 1403

اعلام تعرفه های واقعی سهم سوبسیدی که از سوی پزشکان در خدمات سلامت به جامعه پرداخت می شود را مشخص می کند

اعلام تعرفه های واقعی سهم سوبسیدی که از سوی  پزشکان در خدمات سلامت به جامعه پرداخت می شود را مشخص می کند
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که شناسایی تعرفه واقعی جدای از بحث اجرا دارای ارزش است ، گفت: شناسایی تعرفه واقعی جدا ازبحث اجرا،به خودی خود دارای ارزش است و یکی از نتایج برآورد و اعلام تعرفه‌های واقعی، مشخص شدن سهم سوبسیدی که از سوی پزشکان در خدمات سلامت به جامعه پرداخت می شود را مشخص می کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی، دکتر محمدرضا ظفرقندی رئیس کل  سازمان نظام پزشکی با تأکید بر ضرورت اصلاح ساختار شورای عالی بیمه و ایجاد تعادل بین خریدار و فروشنده خدمت، بیان کرد: بحث کتاب CPT و نوع تعیین تعادل بین رشته‌ای روی چگونگی بروز رفتارهای بیرونی بسیار مهم است.

وی با اشاره به افزایش دستیاران انصرافی رشته‌های مختلف پزشکی در حین تحصیل به دلیل عدم تعادل خدمت و تعرفه، تصریح کرد: بیش از صدها ساعت روی کتاب تعرفه‌ها با حضور انجمن‌های مختلف پزشکی وقت صرف شده تا تعادل بین رشته‌ای و تعرفه‌ای درستی تدوین شود.

ظفرقندی به تبلیغات و هجمه‌های علیه پزشکان اشاره کرد و گفت: مشخص شدن تعرفه واقعی جدا از بحث اجرا، به خودی خود دارای ارزش است و یکی از نتایج برآورد و اعلام تعرفه‌های واقعی، مشخص شدن سهم سوبسیدی که از سوی  پزشکان در خدمات سلامت به جامعه پرداخت می شود را مشخص می کند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: متأسفانه برخی از نمایندگان مجلس و مسولین نگرش انقباضی و ضد پزشک دارند به طوری که در پی اعلام تعرفه‌های واقعی، اعلام کردند که مبانی تعیین تعرفه‌ها را قبول ندارند.

وی از همکاری با کارشناسان رشته اقتصاد از دانشگاه‌های معتبر کشور جهت برآورد تعرفه‌های واقعی خبرداد و گفت: با تعیین تعرفه‌های واقعی بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه پزشکی شناسایی می‌شود و تأمین این عدد وظیفه شورای عالی بیمه است که بخشی از آن را دولت می‌دهد و در صورت ناتوانی دولت از پرداخت آن، بخش خصوصی اقتصاد سلامت باید تعرفه واقعی داشته باشد.

وی در پایان با تأکید بر تعامل جامعه پزشکی با مردم از طریق ترویج آموزش همگانی، خاطرنشان کرد: یکی از ضروریات جامعه پزشکی ارتقاء سرمایه اجتماعی و ارتباط مؤثر با مردم است که این امر از طریق آموزش همگانی میسر بوده و علاوه بر افزایش آمادگی‌های اولیه پزشکی، موجب کاهش اثر تبلیغات سوء علیه پزشکان در جامعه می‌شود که در این زمینه سازمان نظام پزشکی اقداماتی را در دست انجام دارد.

انتهای پیام

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.