جمعه، 10 فروردین 1403

تشکیل جلسه برای بررسی مشکلات دستیاران تخصصی پزشکی

تشکیل جلسه برای بررسی مشکلات دستیاران تخصصی پزشکی

نایب‌رئیس اول شورای‌عالی نظام پزشکی گفت: موضوع مشکلات دستیاران تخصصی از سوی سازمان نظام پزشکی در حال پیگیری است و اواخر هفته جلسه ای در این زمینه برگزار می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی دکتر عزت‌الله گل‌علیزاده نایب‌رئیس اول شورای‌عالی نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در خصوص سوژه‌های مطرح شده در سامانه فارس من با عناوین «سختی کار دستیاران تخصصی پزشکی» توضیح داد: در شورای عالی نظام پزشکی دفتر دستیاری مصوب شده که ذیل معاونت آموزشی سازمان تشکیل خواهد شد، موضوع مشکلات دستیاران تخصصی از سوی سازمان نظام پزشکی در حال پیگیری است و اواخر هفته جاری جلسه‌ای با حضور مسؤولان حوزه آموزش سازمان برگزار خواهد شد و مطالبات این افراد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: دستیاران جزو محروم‌ترین و مظلوم‌ترین افراد در گروه‌های پزشکی هستند که مورد غفلت قرار گرفته‌اند، این افراد ساعات زیادی از عمر خود را صرف مطالعه برای قبولی در دوره دستاری کرده و در مواقعی نیز برای ورود به دوره دستیاری مطب خود را تعطیل کرده‌اند و پس از ورود به دوره تخصص مسؤولیت‌های سنگینی به آن‌ها اعطا می‌شود در حالی که از حقوق و مزایای مناسبی برخوردار نیستند.

نایب‌رئیس اول شورای‌عالی نظام پزشکی افزود: بار عمده درمان در بیمارستان‌های آموزشی روی دوش دستیاران است درحالی که این افراد حتی تحت پوشش بیمه قرار ندارند و اجاره فعالیت در بخش خصوص را ندارند.

گل‌علیزاده ادامه داد: در جلسه‌ای که با معاونت آموزشی سازمان برگزار خواهد شد گزارشی از پیگیری‌های انجام شده توسط آن‌ها ارائه خواهد شد و امیدواریم با کمک وزارتخانه و معاونت آموزشی قدمی در راستای حل مشکلات این افراد برداشته شود.

انتهای پیام/

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.