جمعه، 10 فروردین 1403

عضو هیات مدیره تهران بزرگ: جامعه ای پاک تر از پزشکان وجود ندارد

عضو هیات مدیره تهران بزرگ با اشاره به همکاری خوب پزشکان پس از اجرای طرح تحول سلامت، گفت: شکایت های اعلام شده در سامانه 1690 بیش از 15 تا 20 نفر از پزشکان را مورد مواخذه قرار نداد و در مقایسه با دادگاه روحانیت، این مهم نشان می دهد جامعه ای پاک تر از پزشکان وجود ندارد.

دکتر محمد مهدی قیامت عضو هیات مدیره تهران بزرگ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نظام پزشکی، با گلایه از اینکه پس از اجرای طرح تحول، درآمد اکثر پزشکان جراح کاهش یافت، افزود: به تبع درآمد بیمارستانها نیز کاهش و هزینه ها افزایش یافت و متاسفانه در بخش خصوصی، سازمان نظام پزشکی دفاع درستی از این مهم به عمل نیاورد.

وی ادامه داد: در بخش دولتی نیز برخی جوانان حیات و ممات خود را گذاشته و کار کردند اما متاسفانه ماه ها است که کارانه هایشان به علت عدم تخصیص بودجه مناسب و بدهی 6 هزار میلیارد تومانی سیستم به بیمه ها و بیمه ها به بیمارستانها و بیمارستان ها به طلبکاران خود، موجب ایجاد سیکلی معیوب و به نوع اختلال شد.

قیامت با انتقاد از اینکه بسیاری از بیمارستانها خصوصی به زحمت اداره می شوند، خاطرنشان کرد: بیمارستان های دولتی هم فاقد مبالغ کافی برای پرداخت کارانه هایشان هستند.

وی با طرح سوالی منی بر اینکه پزشکی که تنها درآمدش از بخش دولتی است و 9 ماه حقوق دریافت نمی کند، چگونه باید گذران زندگی کند، اظهار داشت: متاسفانه با این کارها انگیزه جامعه پزشکی را برای خدمت کاهش داده و موجب افزایش رفتارهای غیر علمی می شوند.  

عضو هیات مدیره تهران بزرگ ابراز داشت: بنده هشدار دادم که اگر تعرفه ها به درستی تعیین نشود و K ثابت بماند، جریان زیرمیزی چون سیل دوباره راه خواهد افتاد و دیگر هیچ سیستمی نمی تواند آن را کنترل کند.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.