پنجشنبه، 9 فروردین 1403

حضور دکتر زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در مراسم گرامی داشت روز پزشک و روز داروساز سبزوار

حضور دکتر زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در مراسم گرامی داشت روز پزشک و روز داروساز سبزوار

  به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان در این مراسم از 20پزشک و داروساز جامعه پزشکی شهرستان سبزوار با حضور دکتر زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور تقدیر به عمل آمد .

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت : یکی از رویکردهای مهم این سازمان  استیفای حقوق شهروندی و توجه ویژه به بیماران است .

دکتر علیرضا زالی پنج شنبه شب (06/06/93) در مراسم تجلیل از پزشکان نمونه سبزوار افزود : سازمان نظام پزشکی در کارکرد نوین خود تعامل سازنده با مردم را جز راهبردهای نوین این سازمان می داند .

وی اظهار داشت : تعارضی بین حقوق مردم ، حقوق بیماران و پزشکان نداریم و اگر این تعارض بیان شود تعارضی موهوم و اشتباه است .

 وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور گفت : امروز نقطه کامیابی این طرح به طور قطع و یقین نیازمند مشارکت دلسوزانه جامعه پزشکی است .

 وی  با اشاره به مسئولیت پذیری پزشکان و حضور سرافرازانه پزشکان در همه دوران ها از جمله دوران دفاع مقدس ادامه داد : پزشکان با حضور و همراهی که در طرح  تحول سلامت داشتند موجبات توفیقات خوبی شدند .

 وی لزوم داشتن مهارت پزشکی را یکی از ویژگیهای پزشک موفق عنوان کرد و گفت : بالطبع علاوه بر تخصص، پزشکانی که در عرصه فرهنگی و اجتماعی منشا خیر بوده اند مورد تایید همگان در همه ادوار بوده اند .

 وی به وجود پزشکانی همچون مرحوم دکتر سیادتی و دکتر غنی در سبزوار اشاره کرد و گفت : آنچه که این پزشکان را ماندگار کرد فقط مهارت های فنی و تخصصی نبود بلکه حضور شایسته این پزشکان در عرصه فرهنگی ، اجتماعی و مردم دوستی آنان بود .

 وی با اشاره به حضور همه مسوولان در مراسم روز پزشک در سبزوار گفت : این حضور نشان دهنده این است که جامعه پزشکی سبزوار امروز مفتخر است که مورد تایید هم مردم و هم مسوولان است .

وی با بیان اینکه سلامت محوری جز سیاست های مهم دولت تدبیر و امید است و این سیاست سالها مطالبه مردم بود ، افزود : خوشحالیم که این اتفاق که همان طرح تحول نظام سلامت است زمانی اتفاق افتاد که جامعه پزشکی در اوج بالندگی علمی و خوداتکایی است .

 وی ادامه داد : امروز کمتر عمل جراحی و مداخله طبی و درمانی است که مورد لزوم باشد و جامعه گران سنگ پزشکی تبحر و مهارت آن را نداشته باشد .

 وی با بیان اینکه در طول سال 92 تعداد بیمارانی که به خارج کشور اعزام شدند علیرغم تحریم ها ی دشمنان کمتر از تعداد انگشتان دست است ، افزود : آن چیزی که موجب شده از این معبر سنگین تحریم به سلامت عبور کنیم ماحصل جامعه پزشکی در بخش بهداشت و سلامت است .

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.