شنبه، 1 اردیبهشت 1403

پزشکان در مرتبه بالای اعتماد مردم قرار دارند

پزشکان در مرتبه بالای اعتماد مردم قرار دارند
سرپرست سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که گاهی مشاهده می‌شود در رسانه‌ها و مجلس پزشکان را که سرمایه‌های اجتماعی هستند، تخریب می‌کنند، گفت: با وجود همه تخریب‌ها پزشکان در رتبه بالایی از اعتماد مردم قرار دارند و باید بدانیم که تخریب سرمایه‌های اجتماعی به سلامت مردم آسیب وارد می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر محمدرضا ظفرقندی سرپرست سازمان نظام پزشکی و رئیس شورای عالی در مراسم تقدیر از خدمات داوطلبانه جامعه پزشکی برای تسکین آلام بشری تحت عنوان به رنگ سپید با اشاره به اینکه جامعه پزشکی یک کارگروهی انجام می‌دهد، بیان کرد: فقط بحث پزشکی مطرح نیست بلکه در انجام خدمات پزشکی از امدادگر و پرستار و پیراپزشک و غیره تا با هم نباشند کار پیشرفت نخواهد کرد و این کار تیمی خود یک ارزش محسوب می‌شود. در این حرفه هیچ لذتی برای جامعه پزشکی بالاتر از این نیست که مادری بداند فرزندش به دست تیم پزشکی درمان شده است.

وی با اشاره به این که یک زمانی کار خوبی را در ازاء فرد برای انجام می‌دهیم که این کار پسندیده و ارزشمند است ولی اوج ارزش انسان هنگامی است که خدمتی را داوطلبانه برای مردم انجام می‌دهد افزود: سابقه جامعه پزشکی در این زمینه درخشان و دیرینه است زیرا خدمات بی‌مزد و منت برای تسکین آلام ملت در عرصه‌های مختلف انجام داده است و این خدمات باید مطرح شود زیرا این ارزش‌ها یک سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود و برای تامین رابطه خوب بین مردم و جامعه پزشکی ضروری است.

وی با بیان این که خدمات داوطلبانه در جمعیت هلال احمر سابقه طولانی دارد و صدها نفر از این جمعیت در جبهه‌های جنگ شهید شدند، ادامه داد: هزاران نفر در عرصه‌های مختلف خدمت با سختی‌های متفاوت مواجه بوده‌اند اما همچنان خدمات داوطلبانه خود را به مردم ارائه داده‌اند و بازگو کردن این خدمات برای افزایش سرمایه‌های اجتماعی جامعه پزشکی که یک سرمایه افزوده برای خدمت محسوب می‌شود؛ لازم و ضروری است.

سرپرست سازمان نظام پزشکی با اظهار تأسف از این که برخی در رسانه‌ها و مجلس توجهی به خدمات گسترده و ارزشمند جامعه پزشکی نمی‌کنند، تصریح کرد: تخریب این سرمایه‌های اجتماعی به رابطه پزشک و بیمار و سلامت مردم آسیب می‌زند و باید بدانیم که در زمان جنگ و حوادث و بلایای مختلف طبیعی جامعه پزشکی خدمات بزرگی ارائه کرده که برگ زرینی در سابقه خدمت این قشر فرهیخته محسوب می‌شود.

 

 

ظفرقندی با اشاره به این که در زمان جنگ خدمات داوطلبانه جامعه پزشکی برای تسکین آلام مردم و حفظ این مملکت فراموش نشدنی است گفت: تمامی جامعه پزشکی از پزشک گرفته تا پیراپزشک و پرستار و غیره خدمات بی‌بدیلی را برای مردم رقم زدند بطوری که به یاد دارم در عملیات والفجر 4 که رزمندگان در خط مقدم گرفتار و بیمار بودند و امکان جابه‌جایی آنان به عقب هم وجود نداشت بسیاری از افراد داوطلبانه از میان آتش درگیری‌ها حرکت کرده و در حالت سینه خیز به رزمندگان سرم وصل کرده و درمان لازم را برای آنها انجام می‌دادند.

ما باید قدر این نعمت خدادادی را بدانیم چون اگر کسی در موقعیتی قرار دارد که مردم به او احتیاج دارند بدون شک نعمت خداوند است و داوطلبانه خدمت کردن اوج ارزش انسانی محسوب می‌شود و بنابراین نباید از این نعمت‌ها ملول و خسته شد.

وی در پایان با اشاره به این که جامعه پزشکی در عرصه‌های مختلفی بدون نگاه مادی همواره به مردم خدمت کرده است، یاد آور شد: تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان نظام پزشکی و هلال احمر قبلاً صورت گرفته تا کارها سازمان‌دهی شود و جامعه پزشکی و هلال احمر وظیفه انسانی خود را بهتر و بیشتر در شرایط بحرانی برای خدمت به مردم انجام دهند.

انتهای پیام

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.