شنبه، 1 اردیبهشت 1403

وزیر بهداشت : فضای مناسب برای زایمان طبیعی در بیمارستان های جنرال لحاظ شود/ایرانیان به کودک آوری تشویق شوند

وزیر بهداشت :  فضای مناسب برای زایمان طبیعی در بیمارستان های  جنرال لحاظ شود/ایرانیان به کودک آوری تشویق شوند
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه کارهای مامایی باید با عقلانیت پیش رود گفت : موضوع جمعیت یک مشکل جدی است که باید در ادامه مسیر نقش ماما ها را پررنگ کنیم که این نگاه کاملاً هوشمندانه و ملی و در جهت استقلال و امنیت کشور است.
 

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پزشکی، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم روز جهانی ماما که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد با اشاره به اینکه ایرانیان باید به کودک آوری تشویق شوند اظهار داشت :دیدگاه متعصبانه، زمانی است که بحث ازدواج را جدی نگیریم، بانک‌ها به کمک نیایند و مجلس قوانینی را در این خصوص تصویب نکند.

 

وی با اشاره به اینکه موضوع جمعیت مهم است و ابزارش باید فراهم شود افزود :ما در آموزش مشکلاتی داریم و خیلی بد است که مامایی تربیت شود، اما زایمانی طبیعی انجام نداده یا 5 نوزاد نگرفته باشد که  این مشکلات را در مورد متخصصان زنان نیز داریم .

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه مامایی و پرستاری کارشان بالینی است ؛ادامه داد :اکثر متخصصان زنان، خانم‌ها هستند و به خاطر مسائل زندگی نمی‌توانند شب کار کنند، از طرفی، بیمارستان‌ها اتاق‌های زایمان را به اتاق عمل سزارین تبدیل می‌کنند، بنابراین باید این دستورالعمل وجود داشته باشد که هر بیمارستانی می‌خواهد بخش زایمان داشته باشد، باید فضایی را برای زایمان بی‌درد، آب‌درمانی و غیره اختصاص دهد.

 

وی به تعرفه های مامایی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت :بحث تعرفه‌ها در کتاب ارزشیابی نسبی به خوبی دیده شده و باید کاری کنیم که بیمه‌ها با ماماها قرارداد ببندند.

 

قاضی زاده هاشمی با اشاره به بحث هایی که بین ماماها و متخصصان زنان و زایمان وجود دارد تصریح کرد : اکنون در جامعه ما عده‌ای به دنبال این هستند که پرستار و پزشک، ماما و متخصص زنان، معلمان و وکلا و وکلا و پرستاران را در مقابل هم قرار دهند، باید از این مسائل عبور کنیم، زیرا در فضای غبارآلود کسی به حق خود نمی‌رسد.

 

وی با بیان اینکه 10 هزار پرستار در بخش زنان فعالیت می کنند ،اذعان داشت :اگر واقعا 10 هزار پرستار در بخش زنان داشته باشیم خوب است ماماها را جایگزین آنها کنیم تا پرستاران در سایر بخشها به فعالیت بپردازند که این امر به نفع هر دو گروه است .

وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: ما برای هر کودک یا مادری که فوت می‌کند باید تیمی بفرستیم به ویژه در مرگ مادران، چرا که اگر سیستم کنترل دقیقی داشته باشیم نباید مرگ مادری اتفاق بیفتد.

انتهای خبر / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.