جمعه، 31 فروردین 1403

رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی : این روش تعرفه‌گذاری نتیجه‌ای جز نارضایتی به بار نیاورد/وظیفه سازمان ایجاد تعادل میان ارائه‌دهندگان و گیرندگان خدمات است

رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی :  این روش تعرفه‌گذاری نتیجه‌ای جز نارضایتی به بار نیاورد/وظیفه سازمان ایجاد تعادل میان ارائه‌دهندگان و گیرندگان خدمات است
رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، با بیان اینکه سلامت مردم در قانون سازمان نظام پزشکی مورد تاکید قرار گرفته، دو جز دارد که یک سمت آن گیرندگان خدمات و طرف دیگر ارائه‌دهندگان آن هستند، گفت: اگر هر عامل، نیرو و شخصی بخواهد یکی از طرفین معادله را تضعیف کند، بی‌تردید نتیجه خوبی را نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سازمن نظام پزشکی، دکتر عباس آقازاده‌ مسرور در نشست خبری که در سازمان نظام پزشکی برگزار شد، با اشاره به اینکه ماهیت وجودی سازمان نظام پزشکی، سلامت جامعه است، گفت: این سلامت علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روحی‌، معنوی، محیط زیست، غذا و غیره را نیز شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به گرایش وزارت بهداشت به سمت بهداشت عمومی، سازمان نظام پزشکی نیز از این امر استقبال کرد و خوشبختانه شاهد در اولویت قرار گرفتن سلامت و توجه بنیادهای سلامت محور به این مهم است.

رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ابراز داشت: وظیفه سازمان صیانت در تعادل میان ارائه‌دهندگان و گیرندگان خدمات است. ارتقای سلامت جامعه و خوش‌بینی به برنامه‌های دولت تدبیر و امید موجب استقبال مجموعه نظام‌پزشکی از طرح‌های این دولت شده است.

 

در نظارت بر تعرفه های پزشکی، بازرس و مامور برای کشف جرم نداریم

آقازاده با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان چنین موضوعی مطرح نیست که سازمان نظام پزشکی نقشی در نظارت بر تعرفه‌ها ندارد، اظهار داشت: نظارت بر تعرفه‌ها روندی پیچیده و با مراحل مختلف مانند کشف جرم است. سازمان نظام پزشکی در نظارت بر تعرفه های پزشکی، بازرس و مامور برای کشف جرم ندارد و چنین ابزار اجرایی در دست دولت است و سازمان  تنها به تخلفات اعلام شده رسیدگی می کند.

وی با تاکید بر اینکه آنچه ما پذیرفتیم و در راه آن با حسن نیت قدم گذاشتیم، کمک به اجرای برنامه‌های طرح تحول سلامت بود، افزود: دراین زمینه اگر تخلفی احراز شود، به هیات های بدوی انتظامی ارجاع خواهد شد. در این راستا در تهران و استان‌ها موارد بسیار زیادی رسیدگی و مشخص شد که در بسیاری از موارد تخلفی در کار نبوده و خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در اقصی‌نقاط کشور پدیده زیرمیزی نیز به حداقل کاهش یافته است.

رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به تهدید ارائه دهندگان خدمت مبنی بر سلب اختیار نظارت بر تعرفه‌ها از سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان نظام پزشکی از گذشته  به تخلفات رسیدگی می کرد که در این میان برخی تبرئه و برخی هم محکوم می شدند.

وی ادامه داد: در این زمینه اختیاری به سازمان نظام پزشکی نداده‌اند که حالا تهدید شویم که می‌خواهند آن را پس گیرند. با توجه به اینکه عده‌ای از جزییات مباحث اطلاع ندارند، طرح چنین مباحثی ممکن است سبب نگرانی آنها شود.

آقازاده با گلایه از تغییرات تعرفه‌های امسال بخش دولتی و خصوصی توسط هیات دولت، گفت: طبق قانون، تعرفه‌های پزشکی باید بدون دخل و تصرف در شورای عالی بیمه تصویب می‌شد. اما متاسفانه تعرفه های تصویب شده در شورای عالی بیمه در هیات دولت تغییر کرد و در این میان ویزیت پزشکان عمومی بیشترین لطمه را خورد.

وی با تاکید بر اینکه ویزیت پزشکان عمومی خط قرمز ی بود که وزارت خانه های بهداشت و رفاه هم به آن اعتقاد داشتند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اقشار آسیب پذیر جامعه پزشکی چون پزشکان عمومی، متخصصین اطفال، متخصصین روان پزشکی، متخصصین عفونی و متخصصین داخلی متضرر شدند.

 

وی گفت: متاسفانه این روش تعرفه‌گذاری نتیجه‌ای جز نارضایتی به بار نیاورد. قرار بود امسال در کنار کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات، کتاب دیگری نیز برای خدمات سرپایی چاپ و تعرفه‌گذاری شود، اما متاسفانه این کار صورت نگرفت.

آقازاده با تاکید بر اینکه بنای سازمان نظام پزشکی به مراوده و حسن نیت است، تصریح کرد: به تعرفه‌های اعلامی امسال اعتراض کرده و درخواست تجدید نظر دادیم.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.