جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی خبر داد: هدف مجمع عمومی، تثبیت جایگاه آن به عنوان بالاترین رکن تصمیم گیری درمسائل کلان سازمان

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی خبر داد:  هدف مجمع عمومی، تثبیت جایگاه آن به عنوان بالاترین رکن تصمیم گیری درمسائل کلان سازمان
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه بخشی از مصوبات سال های گذشته در مجمع سال قبل پیگیری شد، گفت: از آن جایی که به علت ضیق وقت آیین نامه داخلی مجمع سال گذشته در مجمع عمومی مطرح نشد، امسال این آیین نامه را پیش از مجمع در اختیار اعضا قرار خواهیم داد تا افراد برای اصلاح آن با اطلاع کافی رای دهند.

دکتر عباس آقازاده در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه در مجمع سال جاری گزارش شورای عالی، بازرسین و همچنین انتخابات هیات رئیسه مجمع و بازرسین را داریم، اظهار داشت: از آن جایی که سال گذشته جلسه روسای هیات مدیره نظام پزشکی شهرستان ها برگزار نشد، برای آنکه تحرکی در سازو کار اجرایی سازمان باشد، جلسه ای را پیش از مجمع با روسای هیات مدیره شهرستان ها برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: خواهشم آن است که اگر قرار به حضور مقامات رسمی کشور در مجمع است، به جلسه روسای هیات مدیره منتقل شود تا در مجمع زمان بیشتری برای مباحث مجمع باشد.

آقازاده با ابراز خرسندی از اینکه تثبیت جایگاه مجمع عمومی به عنوان بالاترین رکن تصمیم گیری درمسائل کلان سازمان، از  اهداف اصلی مجمع به شمار می رود، ابراز داشت: همچنین با یک رویکرد دموکراتیک و آزادی خواهانه در مجمع، تلاش در جهت طرح نقطه نظرات مختلف می شود.

وی با تاکید بر اینکه خط قرمز بیان نقطه نظرات شامل عدم توهین و اهانت به ارکان نظام، افراد و غیره است، تصریح کرد: با رعایت این خطوط قرمز، نقطه نظرات کارشناسانه موافقان و مخالفان هر جایی، هر کسی، هر رکنی می تواند مطرح شود و بنابراین کنفرانس آزاد را چون سال های گذشته خواهیم داشت تا افراد نظرات خود را بدون هیچ گونه سانسوری بیان کنند.

 

مجمع هنوز نتوانسته نقش خود را در جامعه پزشکی به خوبی ایفا کند

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه مجمع هنوز نتوانسته نقش خود را در جامعه پزشکی به خوبی ایفا کند، تصریح کرد: البته گام های خوبی برداشته و دردوره اخیر یکی از فعال ترین ارکان سازمان نظام پزشکی، مجمع عمومی است اما به علت نوپا بودن آن کمی زمان می برد تا مشخص شود چه مواردی باید در آن تصویب و به رفع چه مشکلاتی باید بپردازد.

وی با ابراز خرسندی از حمایت های رئیس کل و معاونین سازمان نظام پزشکی در پیشبرد اهداف مجمع عمومی، خاطرنشان کرد:  در سایه این حمایت ها، با تقسیم اعضای علاقمند مجمع، در محل دفتر وزیر بهداشت،  با مقام وزارت و معاونانشان دو جلسه در خصوص پزشک خانواده مازنداران و فارس برگزار شد.

آقازاده اضافه کرد: در این جلسات موافقان و مخالفان نظرات خود را آزادانه در حضور وزیر بهداشت مطرح کردند و پس از جمع بندی جلسه، نتایج آن مورد پیگیری قرار گرفت، برخی به نتیجه رسید اما متاسفانه بخش مهمی از مسائلی که در ارتباط با معاونین وزارت بهداشت بود، تا کنون به سرانجام نرسیده است.

وی در خصوص  ملاقات اعضای مجمع با رئیس و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز افزود: هنوز به قرار معینی نرسیدیم و در حال پیگیری آن هستیم.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: در زمینه مسائل دیگری چون ساختمان الوند، پروژه سیمرغ و غیره نیز از اختیارات هیات رئیسه مجمع به نفع اعضای سازمان استفاده کردیم.

 

ضرورت تعیین و تکلیف ساختمان الوند

وی اذعان داشت: امیداریم تا آغاز مجمع عمومی در سال جاری بتوانیم وضعیت مالکیت ساختمان الوند را مشخص کنیم. دکتر زالی در جواب نامه اینجانب، اختیارات کامل این مسئله را به بنده تفویض کردن و با درخواست ایشان به خاطر پاسخگویی به اعضای مجمع این روند را شخصا پیگیری خواهم کرد.

آقازاده در پایان اظهار داشت: با همکاری مسئولین سازمان بنا داریم تا ساختمان الوند را تعیین و تکلیف کرده و نتیجه آن را به مجمع اعلام کنیم البته در صدد فروش آن هستیم تا  وجه آن را در اختیار شهرستان ها قراردهیم.

گفتنی است مجمع امسال در محل انستیتو پاستور در تاریخ 23 و 24 مرداد ماه برگزار کنیم واسکان مهمانان نیز در هتل لاله خواهد بود.  

انتهای پیام/ع

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.