جمعه، 31 فروردین 1403

سیاست های نظام پزشکی در تعیین تعرفه ها لحاظ شود

سیاست های نظام پزشکی در تعیین تعرفه ها لحاظ شود
عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که نظرات کارشناسی سازمان نظام پزشکی در تعیین تعرفه های خدمات پزشکی راهگشاست، گفت : باید سیاستهای نظام پزشکی در تعیین تعرفه خدمات سلامت از سوی مسئولان ذیربط لحاظ شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر بهنام عباسیان عضو شورای عالی نظام پزشکی با بیان این که تعرفه های خدمات پزشکی با هزینه های واقعی تطابق ندارد، بیان کرد: تعرفه های خدمات پزشکی باید براساس قیمت تمام شده خدمات تعیین شود اما هر ساله شاهد کاهش مقدار آن هستیم و دولت می خواهد با مدارا کردن در تعیین تعرفه ها میزان هزینه های پرداختی را کاهش دهد.

وی افزود : اقتصاد سلامت در تعیین تعرفه ها در نظر گرفته نمی شود و این اقتصاد زمانی پویا خواهد بود که توسط کار کارشناسی شده بتوانیم به سود برسیم اما تاکنون قیمت تمام شده خدمات با آن چه توسط دولت تعیین می شود سازگار نبوده و همواره مشکلات متعددی را برای جامعه پزشکی ایجاد می کند.

وی بازگشت حق تعرفه گذاری به سازمان نظام پزشکی را یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات موجود عنوان کرد و ادامه داد: سازمان نظام پزشکی از زیرساختها در خصوص رشد واقعی تعرفه ها آگاه است بنابراین بهتر است حق تعرفه گذاری بخش خصوصی به این سازمان بازگردد.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه نظام سلامت یک صنعت است که باید برروی آن سرمایه گذاری کرد ، خاطرنشان کرد: در کشور ما نه تنها این اتفاق رخ نمی دهد بلکه جامعه پزشکی از جیب خود سوبسید هم می دهند و در نهایت نه مردم و نه جامعه پزشکی از وضعیت موجود در خصوص هزینه های درمانی راضی نیستند ضمن آن که صنعت بیمه نیز از عملکرد خوبی برخورد دار نیست.

دکتر عباسیان یاد آور شد : باید اعتبارات لازم به نظام سلامت و صنعت بیمه اختصاص داده شود تا پشتیبانی مناسبی از مردم در زمان بیماری داشته باشند و با تعیین قیمت واقعی خدمات و رشد تعرفه خدمات پزشکی مطابق با تورم موجود در جامعه هم جامعه پزشکی راضی باشند و هم مردم متحمل هزینه های زیاد نشوند.

انتهای پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.