پنجشنبه، 9 فروردین 1403

دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت: دانشجویان با اجساد سلفی نگرفتند، دانش آموز بودند

دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت: دانشجویان با اجساد سلفی نگرفتند، دانش آموز بودند
دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت گفت: بر اساس تحقیقاتی که تاکنون انجام شده برخی از این تصاویر متعلق به دانشجویان نبوده است و عده‌ای دانش‌آموز بودند که برای بازدید در اتاق تشریح یک دانشگاه حضور داشتند.
وحید صرامی، پیرامون گرفتن عکس سلفی و یادگاری برخی از دانشجویان با اجساد در اتاق تشریح اظهار کرد: با توجه به اینکه حفظ حرمت و کرامت اجساد در اتاق‌های تشریح از هنجارها و الزامات اخلاقی است، اهانت به اجساد یا عدم حفظ حرمت آنها خلاف شیوه‌نامه انضباطی دانشجویان است.

دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت، در ادامه تصریح کرد: در گام نخست باید تحقیقات لازم در این زمینه انجام شود و چنانچه تخلف دانشجویان برای ضابطین انضباطی دانشگاه‌ها محرز شود با دانشجوی متخلف در چارچوب مفاد قانونی شیوه‌نامه انضباطی برخوردی شایسته و قانونی خواهد شد.

صرامی در ادامه توضیح داد: بر اساس تحقیقاتی که تاکنون انجام شده برخی از این تصاویر متعلق به دانشجویان نبوده است و عده‌ای دانش‌آموز بودند که برای بازدید در اتاق تشریح یک دانشگاه حضور داشتند و متأسفانه به دلیل بی‌احتیاطی که انجام گرفته دانش‌آموزان در آن شرایط عکسبرداری سلفی انجام داده بودند.

وی افزود: در کل چنانچه دانشجویان هم در این اتفاق سهمی داشته باشند، پتانسیل برخورد با آنها وجود دارد، همچنین معاونت آموزشی وزارت بهداشت پیرامون این اتفاق با دانشگاه‌ها نامه‌نگاری داشته و بر حفظ حرمت اجساد تأکید شده است تا دیگر شاهد تکرار این اتفاقات نباشیم.

صرامی خاطرنشان کرد: کمیته انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت یک نهاد شبه قضایی در سطح دانشگاه‌ها است، اما وظیفه خود دانستیم که واحدهای انضباطی را در سطح دانشگاه‌ها مکلف کنیم که در ابتدای هر سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود را نسبت به امور انضباطی و وظایفی که در فضای دانشگاه‌های علوم پزشکی بر عهده دارند آگاه و مطلع کنند تا شاهد خطاهای کمتری باشیم.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.