پنجشنبه، 30 فروردین 1403

تعرفه ها بر اساس نوع خدمت و همگام با تورم تعیین شود

تعرفه ها بر اساس نوع خدمت و همگام با تورم تعیین شود
عضو کمیسیون تعرفه سازمان نظام پزشکی گفت : اگر تعرفه ها منطبق با نوع خدمت و همگام با تورم تعیین گردد ؛ میزان آن منطقی تر خواهد بود.

دکتر فرجود شکوهی در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به این که دربحث تعرفه ها چهارگروه اصلی ذینفع هستند؛ بیان داشت : مردم بصورت پرداخت مستقیم ودریافت کنندگان خدمات پزشکی؛ دولت از طریق بیمه های پایه ، بیمه های تکمیلی به عنوان پل ارتباطی بخشی از مردم و دولت و درنهایت جامعه پزشکی به عنوان عرضه کننده خدمات این چهار گروه ذینفع را تشکیل می دهند که عرضه بهینه خدمات پزشکی منوط به همکاری وهماهنگی مابین این چهارمرجع است.

وی با اشاره به این که درکناراین چهارگروه اصلی دو کانون تاثیرگذارمهم به عنوان متولیان امرسلامت مردم نیزوجوددارند ؛ افزود: سیاست گذاریهای سازمان نظام پزشکی به عنوان نماینده مردم و نهاد جامعه پزشکی و دیگری دانشگاههای علوم پزشکی به عنوان نماینده دولت و جامعه پزشکی نقش بسزائی درکلیت حوزه سلامت دارند..

عضو شورای عالی نظام پزشکی ،هماهنگی وهمکاری دانشگاهای علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی را به عنوان نهادهای دولت و ملت درتعیین واقعی تعرفه ها و عرضه مطلوب خدمات پزشکی بسیار مهم عنوان کرد و گفت : حق تعرفه گذاری باید به متولی واقعی آن بازگردد.

شکوهی یکی ازموانع افزایش منطقی تعرفه هارا بالا بودن هزینه خدمات پزشکی بیشتر از پیش بینی ها بیان کرد و اظهار داشت: درمراکز دولتی وبعضا"خصوصی به نوعی تحمیل خدمات اضافی وجوددارد که بحث افزایش منطقی تعرفه هاراتحت الشعاع خودقرارداده است .

وی افزود : صدور بالغ بردوبرابر پیش بینی دفترچه بیمه سلامت؛ نشان ازتحمیل هزینه بیشتربردولت دارد که همه اینها راهکارهای کنترلی واصلاحی دارند اما آنچه مهم است اینکه هیچ یک از این موارد و دیگر دلائل که بحث انحرافی و تحمیلی نظام سلامت هستند نباید مانعی برای افزایش منطقی تعرفه ها باشند.

وی با اشاره به این که اگر هزینه پرداختی خدمت پایین ترازقیمت واقعی اش باشد برروی کیفیت خدمت تاثیرمی گذارد؛ تصریح کرد : در تعیین هزینه خدمات پزشکی ازابتدای طرح  تحول نظام سلامت ، توازن و تعادل درتعیین هزینه نوع خدمات لحاظ نگردیده است. ومتاسفانه دربازنگری ها نیز  از کنار آن بی توجه ردشده اند.

عضو کمیسیون تعرفه سازمان نظام پزشکی  ادامه داد :  هزینه برخی خدمات زیاد و پررنگ وبرخی کمتردیده شده است برای مثال درحوزه ارائه خدمات توانبخشی که به نوعی  نیاز همه اقشارجامعه محسوب می شود "جامع نگرانه"بدان توجه نشده است.

شکوهی ضمن اشاره به اینکه باید حق تعرفه گذاری به متولی واقعی آن یعنی سازمان نظام پزشکی بازگردد؛ گفت : زمانی درحوزه سلامت بصورت موفق پیش خواهیم رفت که سازمان نظام پزشکی ودانشگاههای علوم پزشکی بتوانند به شکلی  هماهنگ درسیاست گذاری هاشان منافع مشترک مردم ، دولت ، بیمه ها و جامعه پزشکی را لحاظ کنند.

وی یاد آور شد : تنها در اینصورت است که رضایت مردم به عنوان کسانی که ازخدمات پزشکی  برخوردارمی شوند، تامین شده و دغدغه ای در زمینه نخواهند داشت .

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.