چهارشنبه، 29 فروردین 1403

پاشنه آشیل جامعه پزشکی در حوزه تعارضات گفت و گو نکردن است

پاشنه آشیل جامعه پزشکی در حوزه تعارضات گفت و گو نکردن است
عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که مذاکره و گفت و گو بهترین روش حل تعارضات بین رشته ای است ،گفت : پاشنه آشیل جامعه پزشکی در حوزه تعارضات گفت و گو نکردن گروههای دچار تعارض و همپوشانی است.

دکتر ناهید خداکرمی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با روابط  عمومی نظام پزشکی با بیان این که شورای عالی تمامی تلاش خود را در جهت نظارت و اجرای قانون، آئین نامه ها و لوایح مصوب مربوط به حرف پزشکی انجام می دهد ، بیان کرد : شورای عالی نظام پزشکی از انسجام لازم برای حل و فصل مسائل مربوط به جامعه پزشکی برخوردار بوده و سعی دارد تا با روش های منطقی و استاندارد به رفع مشکلات این جامعه فرهیخته بپردازد.

وی به بحث تعارضات بین رشته ای که اخیرا با تجمعات مقابل وزارت بهداشت یا سازمان نظام پزشکی خود را نشان می دهد ، اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه این تعارضات و شيوه طرح آن که گاهی اوقات بر خلاف موازين اخلاقى و حرفه اى تشدید شده و به یک مساله جدی بین دو گروه پزشکی تبدیل می شود هم به مردم و هم خود جامعه پزشکی آسیب مى رساند و شورای عالی نظام پزشکی نیز تمام تلاش خود را جهت حل و فصل این تعارضات از راه منطقی، مبتنى بر مستندات و عادلانه به کار می گیرد تا بدون جانبداری و کاملا بیطرفانه به رفع مشکل موجود بپردازد.

وی تصریح کرد : گفت و گو و مذاکره بهترین روش برای حل و فصل معضلات موجود است و باید گروههایی که به نوعی دچار  اختلاف شده اند بر سر  يك ميز بنشينند و مسائل خود را مطرح کرده و با مذاکره نسبت به رفع آن اقدام کنند و اگر به نتيجه نرسيدند، شورايعالى قادر است به موضوع ورود پيدا كند.

به گفته وی در شورای عالی نظام پزشکی و مجمع انجمنها کارگروهی برای رفع تعارضات بین رشته ای تشکیل شده و در حوزه نظارت و شفاف سازی در امور سازمان قدم های خوبی برداشته شده است.

خداکرمی به مشکلات اقتصاد سلامت اشاره کرد و گفت : بیمه ها وضعیت خوبی نداشته و نتوانسته اند بدهی خود را به مراکز درمانی ، داروخانه ها ، آزمایشگاهها و بخشهای مختلف بخش خصوصی پرداخت کنند، لذا همین امر چالش های زیادی را برای جامعه پزشکی ایجاد کرده است.

وی با گریز به مشکلاتی که در اجراى طرح تحول سلامت برای جامعه پزشکی ایجاد شده ،اظهار کرد : حل و فصل برخی مسائل قانونا از عهده نظام پزشکی خارج است که از آن جمله می توان به مسايل بيمه ها و طرح تحول سلامت اشاره کرد و این درحالی است که شورای عالی سازمان نظام پزشکی سعی دارد تا قانون سازمان نظام پزشکی به همان صورت پیشرفته ای که در گذشته وجود داشت دوباره اجرایی شود و تعرفه گذاری خدمات پزشکی در بخش خصوصی و برون سپاری برخی از کارها در وزارت بهداشت دوباره به این سازمان واگذار شود.

وی یکی از عوامل بروز نارضايتي را عدم اطلاع رسانی درست بخصوص از سوی برخی شبکه های اجتماعی عنوان کرد و گفت: امروزه مطالب زردی که از سوی برخی کانالهای فضای مجازی منتشر می شود طرفداران  بیشتری دارد و با توجه به اینکه  اعضای جامعه پزشکی  با مسائل جاری دنیا آشنایی دارند ،  بايد مراقبت كنند تا تحت تاثیر حاشيه ها و اخبار غلط  قرار نگرفته و به مشکلات دامن نزنند.

خداکرمی خاطرنشان کرد : جامعه پزشکی همواره و در همه حال به خدمت رسانی مشغول بوده و خدمات شایسته این قشر بر کسی پوشیده نیست و باید مراقب بود تا با طرح برخى تعارضات در فضاى مجازى زمينه هجمه بيشتر به جامعه پزشكى فراهم نشود، لذا بهتر است با مذاکره و گفت و گو در خود صنف به رفع معضلات پرداخت و از رسانه ای کردن و آسیب زدن به حرفه جلوگیری کرد ضمن اينكه این امکان وجود دارد که سلامت مردم نيزآسیب ببيند.

انتهای پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.