شنبه، 1 اردیبهشت 1403

جشن روز دندانپزشک در برج میلاد تهران برگزار گردید

این مراسم با حضور روسای انجمن دندانپزشکی ایران، سازمان نظام پزشکی و وزیر بهداشت شب گذشته 22 فروردین ماه مصادف با ولادت امیرالمومنین امام علی )ع( و روز پدر در برج میلاد تهران برگزار گردید.

در این مراسم دکتر علی تاجرنیا، رئیس هیت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران ضمن تشکر از حضور اساتید و همکاران دندانپزشک، به مشکلاتی ناشی از نوع نگاه غیرمنصفانه به پزشکان در ارایه خدمات اشاره کرد. ایشان میزان تعیین مالیاتها، عوارض شهرداری و نگاه هایی از این دست را به دور از شاءن مجموعه ی پزشکی کشور دانست و افزود:

جامعه ی دندانپزشکی علاوه بر تمامی بی مهری ها، خود را از مردم جدا نمیداند و جامعه ای منسجم است. علاوه بر انجمن دندانپزشکی ایران، چهارده انجمن علمی دیگر به عنوان انجمن های تخصصی در قالب شورای هماهنگی انجمنهای علمی، فعالیتهای علمی و صنفی را انجام پیگیر میباشد.

ایشان در ادامه از برگزاری اکسیدا 57 در اردیبهشت ماه سال جاری به عنوان پنجاه و هفتمین کنگره سالانه انجمن دندانپزشکی ایران خبر داد.
در ادامه این مراسم دکتر زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به ارتقا جایگاه دندانپزشکی در سیاست گزاری کلان در وزارت بهداشت و شکل گیری شورای سلامت دهان افزود: جامعه ی دندانپزشکی کشور، همکارانی سخت کوش و گران سنگی میباشند. بسیاری از همکاران این رشته بدلیل نوع فعالیت در حین درمان، دچار فرسایش شغلی میشوند. خوشبتانه انجمن دندانپزشکی ایران در دوره جدید هیت مدیره با حضور آقای دکتر تاجرنیا شامل تحرکی زایدالوصف به لحاظ صنفی شده است که به ایشان و دوستانشان در هیت مدیره انجمن خسته نباشید میگوییم.

وی در پایان با تشکر از حضور دندانپزشکان و همکاران در این جشنواره، از حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت که نگاه ویژه ای به این حوزه داشته اند تشکر و قدر دانی کرد.

دکتر هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با حضور در این مراسم و تبریک روز دندانپزشک و ولادت امیرالمومنین علی (ع) افزود: جامعه ی دندانپزشکی جزو گروه های بسیار ممتاز در مجموعه ی علوم پزشکی کشور است. بخش عمده ی خدمات در حوزه دندانپزشکی توسط بخش خصوصی است در عین حال دولت ها و مجالس در تامین اعتبار برای حمایت از مردم به منظور خرید خدمت دندانپزشکی از بخش خصوصی ناتوان ظاهر شده اند. خوشبختانه جامعه دندانپزشکی فاصله ی خود را با پیشرفته ترین کشور ها به حداقل رسانده است، هم به لحاظ دانش و هم به لحاظ تجهیزات.

ایشان در ادامه افزود: ضمن تشکر از انجمن دندانپزشکی ایران و سازمان نظام پزشکی، عقیده دارم که خود انجمن باید از وارد شدن آسیب به ساحت مقدس این حرفه جلوگیری کند.

وی در پایان تصریح کرد: در حوزه دندانپزشکی و به ویژه امر پیشگیری در شصت هزار مدرسه ابتدایی با 45 هزار نفر آموزش دیده اعم از مربیان بهداشت و بهورزان در روستاها و هم چنین کاردانهای سلامت دهان و مراقبین سلامت تا امروز 36 ملیون از کودکان ایرانی در 5 نوبت مورد مراقبت و پیشگیری قرار گرفته اند که نوبت نهایی آن نیز برای 7 میلیون نفر انشاالله از چهار شنبه ساعت 7:30 صبح رسما شروع میشود تا میزان پوسیدگی دندانی کمتری را در آینده شاهد باشیم. در حال حاضر یازده درصد دانش آموزان دندان هایشان سالم است و باقی دچار مشکل هستند. بازسازی و تجهیز 2400 مرکز بهداشتی برای دندانپزشکی و هزاران هزار یونیت دندانپزشکی توزیع گردیده و فرصت سازی شده تا حدود 1300 نفر دندانپزشک تنها در روستاها جذب شوند، ما توانسته ایم از رقم 5 درصد به 13 درصد در نقش دولت به خدمات دندانپزشکی برسیم. یعنی دولت طبق آخرین آمار 13 درصد سهم در خدمات دندانپزشکی در شهر ها دارد که باید به عدد 25 درصد در شهر ها و 75 درصد در روستاها برسد.

در ادامه این مراسم از برگزیدگان و پیشکسوتان این رشته تقدیر بعمل آمد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.