شنبه، 1 اردیبهشت 1403

حفظ استقلال سازمان نظام پزشکی از ضروریات است

حفظ استقلال  سازمان نظام پزشکی از ضروریات است
عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران بر حفظ ضرورت استقلال NGO ها اشاره کرد و گفت : سازمان های مردم نهاد نقش مهی در نظام سلامت دارند اما هنوز به جایگاه واقعی خود دست نیافته اند.

دکتر عبدالرسول صداقت عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به این که هنوز در جامعه ما سازمان های مردم نهاد جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده اند بیان داشت : نظام سلامت مجموعه ای است که بخش دولتی بر آن حاکمیت دارد لذا NGO ها آنطور که باید رشد لازم را برای حفظ استقلال و یافتن جایگاه واقعی خود نداشته اند .

وی افزود : اکنون جامعه پزشکی باید به این فکر باشد تا مجموعه ای منتخب از نظام پزشکی ها ی سراسر کشور را به دور از مسائل و دغدغه های دولتی برای سامان دهی به امور خود انتخاب کند .

وی با انتقاد از این که سازمان نظام پزشکی بویژه برخی از اعضای شورای عالی آن وابستگی به وزارت بهداشت و بخش دولتی دارند تصریح کرد : این مهم سبب می شود تا در جایی که لازم است تصمیمی انتقاد آمیز نسبت به عملکرد بخش دولتی اتخاذ شود ؛ امکانش به حداقل برسد .

عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به این که طی یکی دو سال اخیر جامعه پزشکی با چالش های زیادی از بیرون مواجه بوده است اظهار کرد : باید سازمان نظام پزشکی به عنوان یک NGO ضمن حفظ استقلال خود با مدیریتی صحیح این چالش ها را به سمت آرامش هدایت کند که متاسفانه وجود برخی دستهای پشت پرده مانع از این می شود این تشکیلات بتواند تعادل و استقلال صنفی خود را حفظ کند.

صداقت به مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی اشاره کرد ویاد آور شد: این  مجمع می تواند نقش  اساسی را در انتخابات آینده نظام پزشکی کل کشور ایفا کند و طوری آن را هدایت کند که مانع از وابستگی اعضای آن به بخش دولتی شود.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.