پنجشنبه، 9 فروردین 1403

افتخار می کنم که جامعه پزشکی را فقط توانستند به دزدی متهم کنند

افتخار می کنم که جامعه پزشکی را فقط توانستند به دزدی متهم کنند
در پی انتشار کلیپ توهین آمیز موسسه آرمان مدیا علیه جامعه پزشکی ،دکتر نوید ناصری عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی یادداشتی را درخصوص ا ین هتک حرمت نگاشته است .

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی متن این دلنوشته به شرح ذیل است :

 

افتخار مى كنم كه جامعه پزشكى را فقط توانستند به دزدى متهم كنند، چرا كه نمى توانند به اختلاس يا حمايت از آن، رياكارى، كاسبكارى تحريم و غارتگرى ثروت ملى محكوم نمايند.

هيچ تمدنى از بيرون مغلوب نخواهد شد، مگر آنكه از درون نابود شده باشد.(ويل دورانت)

🔘 اين روزها اين جمله ويل دورانت را بيشتر از گذشته و با همه وجود درك ميكنم. بى شك خطر از بين رفتن بخشى از اخلاقيات در جامعه، همراه با ترويج حرمت شكنى، بداخلاقى و خفيف كردن جوامع مرجع توسط افراد يا جناحهاى سياسى طالب قدرت، مشاهده دزديهاى كلان دهه اخير و سياست كاهش توجه مردم به دزدان دانه درشت و دزد خطاب كردن جامعه پزشكى و ديگر جوامع، به مراتب از تمامى خطرات دشمنان خارجى، داخلى، جنگ نرم و ... افزونتر است چرا كه اتحاد و انسجام درونى ملت را كه لازمه مقاومت در برابر هر بدخواه خارجى و داخلى است، نشانه گرفته است و همچون موريانه اى، نظام اجتماعى ايران اسلامى را از درون پوك خواهد كرد.

 

🔘 اعتماد مردم به جامعه پزشكى و صنايع توليدي كشور چند وقتى است دستخوش بازيهاى سياسى و يا به بيانى بهتر، دستخوش سياسى كارى هاى  كوته انديشانى شده است كه بندگى دنيا را به بندگى خدا ارجح مى دانند و روز به روز، درشتى كلامشان بيشتر مى شود.

با دزد خطاب نمودن جامعه پزشكى يا صنايع توليدى مرجع كشور توسط دزدان اعتماد اجتماعى و بندگان قدرت، بايد ديد نهايتاً چه كسانى از اين انگ زدنها و دزد ناميدنها، سود مى برند؟ مردم و يا گروههاى قدرت طلب؟

 

قطعاً دود دزد خطاب كردن جامعه پزشكى، نه فقط به چشم جامعه پزشكى، بلكه به چشم تمام آحاد اين جامعه از صدر تا ذيل خواهد رفت. حال گوينده اين كلام، خواه مؤسسه اى رسانه اى باشد كه كارى سفارشى كرده باشد و خواه وكيل  يا وزير و ...، كه در نتيجه نهايى هيچ فرقى نخواهد داشت.

 

🔘 افتخار مى كنم كه جامعه پزشكى را نهايتاً به دزدى متهم كرده اند(كه اثبات هم نخواهد شد)...

افتخار مى كنم به اين دليل كه رفتار جامعه پزشكى همچون رياكاران اختلاسگر يا حاميان اختلاس و تحريم و غارتگران ثروتهاى ملى و دلالان سياسى مزورانه نبوده است كه تهمت هاى بيشترى و بخصوص "رياكارى و فريبكارى" را به ايشان بزنند.

🔘 متاسفانه وضعيت سياست داخلى كشور در دهه اخير و بخصوص در حول و حوش انتخابات و شرايط خاص ايجاد شده توسط جناحهاى مختلف -كه البته هر دو سال يكبار و كراراً تكرار مى گردد- به حدى اخلاقيات جامعه را تحت تأثير قرار داده است كه با عرض تأسف فراوان، شاهد اين موضوع هستيم كه:

 "هدف- كه همانا پيروزى بر رقيب است- هر نوع وسيله اى را توجيه مى نمايد، حتى بى اخلاقى."

🔘 كمتر مسئولى از مسئولان كشور را مى يابيم كه در كنار انجام وظايف محوله، به فكر تحكيم اخلاقيات در جامعه و رفع بداخلاقى هاى رواج يافته و برخورد با بداخلاقان بوده است.( البته اگر خود مرتكب بداخلاقى نشده باشد)

جاى تأسف آنكه بعضاً از اصول اخلاقى اى كه لازمه يك مسئول بلند پايه و يا داوطلب احراز مسئوليت در نظام مقدس جمهورى اسلامى هستند از ويژگيهاى تأكيد شده حضرت على( ع) به مالك اشتر، ديدگاه بلند امام عظيم الشأن در ترويج و تبيين اسلام ناب محمدى(ص) در جامعه و همچنين منويات و تأكيدات مقام معظم رهبرى به مسئولين قواى مختلف،  بسيار فاصله گرفته اند و هر چه مى گذرد، اثرات مخرب و نتايج نگران كننده اين مشى و منش همراه با بداخلاقى يا كم توجهى مسؤولان به اخلاقيات نيز متأسفانه به رفتار روزمره مردم تسرى يافته است.

 

🔘 به واقع بايد از آنهايى ترسيد كه وقتى عالمان علم الابدان را اينگونه به باد تهمت و ناسزا مى گيرند، چندى بعد به عالمان علم الاديان و كل اعتقادات مردم چه خواهند گفت؟؟!!...

 

آيا وظيفه كنونى مردان دين، سكوت در برابر بى عدالتى ها، ابردزديهاى اختلاسى، بداخلاقى ها، تهمتها و فحاشى ها شده است؟

 

دكتر نويد ناصرى

دندانپزشك-متخصص ارتودنسى

عضو شورايعالى نظام پزشكى كشور

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.