پنجشنبه، 9 فروردین 1403

تامین سلامت جسم و روان مردم با مسائل مادی قابل قیاس نیست

تامین سلامت جسم و روان مردم با مسائل مادی قابل قیاس نیست
عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با ا شاره به این که وظیفه جامعه پزشکی تامین سلامت جسمی و روانی مردم است ؛ گفت : با سلامت مردم نمی توان وارد مقوله اقتصادی و معیشتی پزشکان شد بلکه ایثار و از خود گذشتگی عامل مهم ارائه خدمات به بیماران است.

دکتر بهنام  عباسیان عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگارنظام پزشکی با اشاره به این که جامعه پزشکی با وجود تمام چالش ها و ناملایماتی که در سال گذشته پشت سر نهاد هم چنان جان بر کف آماده ارائه خدمات به آحاد ملت است ؛ اظهار داشت : پزشکان با بردباری ؛ از خودگذشتگی و ایثار مطمئن تر از قبل آماده ارائه خدمات درمانی به آحاد مردم در سال جدید  هستند و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نمی کنند.

وی افزود : تامین سلامت مردم در هر دو بعد جسمی و روحی به هیچ عنوان قابل قیاس  با مسائل مادی  نیست و پول صرفا وسیله ای برای معیشت است که در درجه های بعدی اهمیت برای جامعه پزشکی قرار دارد.

وی با اشاره به این که جامعه پزشکی تامین سلامت مردم را  در راستای آرمان های الهی می داند تصریح کرد : هر پزشکی وظیفه خود می داند در وهله ا ول رسالت خویش را  بدون در نظر گرفتن مادیات که همان بازگرداندن سلامتی به بیماران است ؛ به درستی انجام دهد و مسائل اقتصادی  و معیشتی در اولولیت اول ارائه خدمات سلامتی قرار ندارد.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی یاد آور شد : رابطه پزشک و بیمار هیچ گاه دستخوش ناملایمات و بی مهری ها نمی شود زیرا مردم آگاه و فهیم هستند و خدمتگزاران خود را به خوبی می شناسند و جامعه پزشکی نیز خود را تافته جدا بافته از این ملت نمی داند.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.