پنجشنبه، 9 فروردین 1403

مدیر کل بهزیستی استان تهران: جامعه پزشکی یکی از اصلی ترین گروه های مرجع برای کمک به نیازمندان هستند

مدیر کل بهزیستی استان تهران: جامعه پزشکی یکی از اصلی ترین گروه های مرجع برای کمک به نیازمندان هستند
مراسم افطاری سازمان بهزیستی با جامعه پزشکی توسط اداره کل بهزیستی استان تهران و به همت روابط عمومی سازمان نظام پزشکی وبا حضور نمایندگانی از انجمن های علمی تخصصی و بیمارستان های خصوصی شب گذشته در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی، مدیر کل بهزیستی استان تهران با تسلیت به مناسبت ایام شهادت مولای متقیان علی (ع) گفت: جامعه پزشکی یکی از اصلی ترین گروه های مرجع چه از جهت مقبولیتی که در سطح جامعه دارند و چه از جهت کمک هایی که می توانند به جامعه هدف (نیازمندان) ارائه کنند، هستند.

دکتر احمد دلبری مدیر کل بهزیستی استان تهران که شب گذشته در مراسم افطاری سازمان نظام پزشکی و شیرخوارگاه آمنه سخن می گفت، با بیان اینکه در سال 94 بیش از 55 کودک صفر تا 6 سال در ماه تحویل بهزیستی استان تهران شد،اظهار داشت: بیش از 50 درصد آن ها کودکان رها شده در سطح استان بودند.

وی ادامه داد: همچنین بیش از 90 معلول همزمان به بهزیستی معرفی شد و از این تعداد 22 درصد سالمندان و معلولان رها شده بودند که توسط قوه قضاییه و نیروی انتظامی به بهزیستی تحویل داده شدند.

دلبری ابراز داشت: با آن که عملا تناسبی بین امکانات نیروی انسانی و اعتبارات سازمان بهزیستی با مددجویان نبود، راهی جز پذیرش آن ها نداشتیم و خوشبختانه با حضور جمع خیرین، گروه های مرجع و کمک سازمان ها توانستیم به وضعیت مطلوبی دست یابیم اما متاسفانه بخشی از نیازهای ما همچنان بر زمین مانده است.

وی با گلایه از اینکه استان تهران از نظر شاخص های حوزه اجتماعی فاقد وضعیت مناسبی است، افزود: در مباحثی چون طلاق، اعتیاد، کودکان کار، زنان خیابانی و غیره بدون کمک شما عزیزان آن طور که باید و شاید کارها انجام نمی شد و به دنبال آن هستیم که بتوانیم در سال 95 کارنامه موفقی را از خود برجای بگذاریم.

وی با بیان اینکه 170 هزار مددجوی سازمان بهزیستی، بیش از 16 هزار معلول و سالمند و بیش از 4 هزار کودکی که در مراکز شیرخوارگاهی و شبه خانواده بهزیستی، حجم زیادی است که قطعا با اعتبارات دولتی نمی توان پاسخگوی ان ها بود، تصریح کرد: یکی از نیازهای اساسی در سازمان بهزیستی برای 170 هزار جامعه هدف، نیروهای درمانی هستند که اطمینان داریم جامعه پزشکی می تواند به خوبی و با تعامل دو طرفه در این زمینه به ما یاری رساند.

دلبری اضافه کرد: با نشست امشب امید است بتوانیم نیازهای درمانی بیش از 7 هزار و سیصد نفر را که نیاز درمانی جدی دارند و  14 هزار نفری را که نیازمند کارهای آزمایشگاهی هستند، به خروجی مورد دلخواه برسیم.

وی تصریح کرد: امید است بتوانیم در قالب جمعیت های دوستدار گروه های هدف تحت عنوان جمعیت دوستدار معلول، دوستدار سالمند، دوستدار کودک، دوستدار زنان سرپرست خانوار، با کمک بهزیستی کشور و استان تهران، واسطه ای بین نیازمندان و به نحوی بازوان توانمند شما در انجمن های علمی تخصصی پزشکی کشور برای فعال کردن این گروه ها باشیم.

انتهای پیام/ع

(استفاده از اخبار با ذکر منبع الزامی است)     

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.