جمعه، 10 فروردین 1403

افزایش قیمت داروهای داخلی نباید متوقف شود

افزایش قیمت داروهای داخلی نباید متوقف شود
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران با اشاره به اینکه افزایش قیمت داروهای داخلی نباید متوقف شود ،گفت :واقعی شدن قیمت داروهای تولید داخل صرفا سوددهی نیست بلکه بخشی از آن صرف فضای نوسازی صنعت می شود.

دکتر بابک مصباحی عضوهیات مدیره انجمن داروسازان تهران در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه سیاستگذاری های جدید درحوزه دارو سبب کاهش قیمت ها شد ؛اظهار داشت: تخصیص ارز دولتی به شرکت های تولیدی و فعالیت آنها با دلار ارزان سبب شد تا میزان پرداختها از جیب مردم در حوزه دارو کاهش چشمگیری داشته باشد.

 

وی در خصوص کاهش قیمت داروهای وارداتی در ماههای پایانی سال بیان داشت: سازمان غذا و دارو به  شرکت هایی که محصولات دارویی را از شرکت های برند دنیا با قیمت پایین خریداری می کنند اجازه واردات داد لذا شاهد کاهش قیمت در این نوع داروها بودیم.

وی افزود:برندهای اصلی نیز به منظور کنترل بازار قیمت محصولات دارویی خود را کاهش دادند و در حال حاضر اتفاقی که رخ داده این است که آن دسته از داروهایی که ارز دولتی به آنها اختصاص یافته و در مناقصات نیز خریداری شدند با قیمت پایین وارد بازار دارویی شده اند.

به گفته این دکترای داروسازای رقابت بین برندهای اصلی و خریداران برند با قیمت پایین سبب کاهش قیمت داروهای وارداتی در کشور شد که این امر برای بیماران صعب العلاج و خاص بسیار خوب است

 

وی خاطرنشان ساخت: هرقدر در خصوص داروهای وارداتی کاهش قیمت داشته باشیم برای بیماران خوب است اما برای داروهای تولید داخل باید اصلاح قیمت همراه با هزینه های صنعت داروسازی صورت گیرد وهمیشه نباید کاهش قیمت داشته باشیم چون صنعت پیشرفت نخواهد کرد.

انتهای خبر / ر

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.