جمعه، 10 فروردین 1403

اطلاعیه معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در خصوص مالیات

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی از جامعه پزشکی جهت تسلیم اظهارنامه و استفاده از تسهیلات جامعه پزشکی دعوت کرد.

متن اطلاعیه به شرح ذیل است؛

توافقنامه سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی در سنوات گذشته تسهیلاتی را برای خود اظهاری جامعه پزشکی ایجاد کرده بود و با عنایت به اینکه پزشکان و دندان پزشکان جزو بند "ب" ماده 95 قانون مالیات های مستقیم محسوب می شوند، طبق رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری توافق مذکور، غیر قانونی شمرده شد و توافق مالیاتی از سوی سازمان امور مالیاتی میسر نیست و این مسئله جامعه پزشکی و صنوف مشابه را دچار مشکل برای ارائه اظهار نامه در فرصت باقیمانده کرده است.

لذا طبق پیگیری های فشرده و همه جانبه یک ماه اخیر سازمان نظام پزشکی برای ارائه الگوی اظهارنامه ها و تسهیلات برای افرادی که هر ساله اظهارنامه های خود را طبق خود اظهاری، اعلام می نمودند، روش های بند 5 برای اعضای محترم جامعه پزشکی پیشنهاد می شود؛

1-     این دستاورد با توجه به شبهاتی که در اخذ مالیات در جامعه پزشکی صورت گرفته، می تواند راهگشایی برای امور باشد.

2-     استفاده از این پیشنهاد برای اعضای محترم جامعه پزشکی کاملا اختیاری بوده و در صورت انجام آن، امکان استفاده از تسهیلات برای آن ها وجود دارد.

3-     مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی سال 93 تا پایان تیرماه سال 94 می باشد.

4-     عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی موجب عدم استفاده از کلیه تسهیلات قانونی می گردد.

5-     جهت تکمیل اظهارنامه عملکرد سال 93، موارد مهم زیر یادآوری و پیشنهاد می گردد؛

_ آن دسته از اعضا و سازمان که مالیات قطعی سال 92 آن ها تا 10 میلیون ریال بوده، 12 درصد افزایش نسبت به مالیات قطعی سال 92 برای سال 93 اعلام گردد.

_ آن دسته از اعضا و سازمان که مالیات قطعی سال 92 آن ها بین 10 تا 50 میلیون ریال بوده، 18 درصد افزایش نسبت به مالیات قطعی سال 92 برای سال 93 اعلام گردد.

_ آن دسته از اعضا و سازمان که مالیات قطعی سال 92 آن ها بیش از 50 میلیون ریال بوده، 24 درصد افزایش نسبت به مالیات قطعی سال 92 برای سال 93 اعلام گردد.

 

تا 10 میلیون ریال

12 درصد افزایش نسبت به مالیات قطعی سال 92

بین 10 تا 50 میلیون ریال

18 درصد افزایش نسبت به مالیات قطعی سال 92

بیش از 50 میلیون ریال

24 درصد افزایش نسبت به مالیات قطعی سال 92

 

6-     افراد خاصی که دچار بیماری، کهولت سن، مسافرت و تعطیلی محل فعالیت خود هستند، می توانند با ارائه مستندات درخواست های خود را تا پایان مرداد ماه به معاونت نظارت و برنامه ریزی سازمان ارائه داده و پس از اتمام مهلت اظهارنامه، رایزنی لازم برای استفاده از تخفیف یا معافیت برای آن ها صورت گیرد.

 

همکارانی که تاکنون موفق به ثبت اظهارنامه الکترونیکی خود نگردیده اند در ایام تعطیل 26 و 27 و 28 تیرماه می توانند از ساعت 9 صبح لغایت 16به سازمان نظام پزشکی مراجعه و با همکاری اپراتورهای تعیین شده نسبت به این امر اقدام فرمایند.

معاونت نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.