جمعه، 10 فروردین 1403

مراسم تجلیل از پدر فیزیوتراپی ایران برگزار شد

مراسم تجلیل از پدر فیزیوتراپی ایران برگزار شد
سازمان نظام پزشکی در راستای تجلیل از پیشکسوتان گروه فیزیوتراپی طی مراسمی که امروز در سالن همایش این سازمان برگزار شد از دکتر محسن هاشمی پدرفیزیوتراپی ایران تقدیر و قدردانی نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در مراسم تقدیر از پیشکسوتان فیزیوتراپی ایران به منظور گرامیداشت کارهای علمی دکتر محسن هاشمی بنیان گذار فیزیوتراپی ایران از سوی یک دانشگاه اروپایی دکترای افتخاری به وی اعطا گردید.

در این مراسم دکتر لاری پور مشاور رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه امروزه  نظام سلامت به سمت درمان های غیردارویی پیش می رود اظهار داشت :با مسن تر شدن جمعیت میزان شیوع بیماریهای عضلانی و اسکلتی در جامعه بیشتر است لذا در این میان نقش فیزیوتراپی بیش از پیش نمایان می شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه فیزیوتراپی مطالبات برحقی دارد که باید محقق شود افزود:سازمان نظام پزشکی تلاش خود را انجام می دهد تا این جامعه فرهیخته که در ارائه خدمات درمانی به همه ابعاد روانی و جسمی بیماران توجه می کنند به مطالبات خود برسند.

‌ضرورت تربيت دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي در كشور

در ادامه اين همايش رئيس انجمن بيهوشي ايران با بيان اينكه توانستيم خواسته همكاران فيزيوتراپ را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي منتقل كنيم، گفت: خوشبختانه اين كار مثبت اثر كرد و خوشحالم كه جمعيت 5 تا 6 هزار نفري انجمن فيزيوتراپي از اين مهم بهره لازم را مي برند.

دكتر محمد مهدي قيامت با ابراز خرسندي نسبت به تقدير از پيشكسوتان رشته فيزيوتراپي در تاريخ 7 اسفندماه، خاطرنشان كرد: اين افراد با توانمندي كه دارند، مي توانند اين حرفه را به پيش برده و خواستگاه حرفه اي شان را اعمال كنند. به عنوان مسئول 4 هزار و 500 نفر در انجمن بيهوشي ايران به خود مي بالم كه در اين جمع هستم و در اين كار نمادين شركت مي كنم.  

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي كه يكي از دغدغه هاي اين جامعه بزرگ است، اظهار داشت: 80 كشور به تربيت دكتراي حرفه اي اقدام كرده اند. در ايران نيز اين مهم مصوب اما پس از پذيرش يك دوره از همكاران فيزيوتراپ، دوباره متوقف شد.

اين متخصص بيهوشي ادامه داد: بايد توقف دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي به مقامات مسئول سلامت كشور منتقل شود و با توجه به جمعيت 5هزار نفري اين رشته كه همه  توانمند هستند، مي توانند به راحتي اين كار را به سرانجام برسانند.

وي با اشاره به وجود يك سيستم حقوقي قوي در انجمن بيهوشي ايران تصريح كرد: زماني كه نتوانيم با منطق و مذاكره مسائل را حل وفصل كنيم، با كمك گرفتن از قانون حق خود را مي گيريم و من فكر مي كنم انجمن فيزيوتراپي هم بتواند از اين مسئله براي گرفتن حق اعضاي خود نهايت استفاده را ببرد. آرزوي توفيق براي همه شما و پيشكسوتان شما را دارم.

در پايان اين مراسم با حضور جمعي از مسئولان انجمن فيزيتراپي ايران، رئيس انجمن بيهوشي ايران و اعضاي انجمن فيزيوتراپي، لوح تقديري به استاد هاشمي به علت سال ها خدمت صادقانه در انجمن فيزيوتراپي به مناسبت پنجاهمين سالگرد تاسيس اين انجمن اعطا شد.   

لازم بذکر است این مراسم به همت دکترفرجود شکوهی فیزیوتراپیست عضو شورای عالی نظام پزشکی برگزار گردید.

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.