پنجشنبه، 9 فروردین 1403

تخطی از سند راهنمای عمومی اخلاق پزشکی مجازات به همراه دارد

تخطی از سند راهنمای عمومی اخلاق پزشکی مجازات به همراه دارد
رئیس شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به رونمایی از سند راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای پزشکی،‌ گفت: رعایت این سند در بخش دولتی و غیردولتی الزامی بوده و تخطی از آن مجازات خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی دکتر اسماعیل ایدنی در مراسم رونمایی از راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای پزشکی درجمع اصحاب رسانه بیان کرد : حدود نیم قرن است که  سازمان نظام پزشکی داریم و امروز آموزش پزشکی توسعه بسیاری پیدا کرده و در زمینه آموزش نیروهای پزشکی موفقیت‌های زیادی را داشته‌ایم.

 

وی با بیان اینکه کد اخلاقی در حوزه پزشکی تدوین نشده بود، افزود: این مسئله در سازمان نظام پزشکی مغفول مانده بود هر چند که در حوزه اخلاق کلی‌گویی‌هایی مطرح شده بود.

به گفته ایدنی باید برای ‌ تعارضات بین‌رشته‌ای در حوزه سلامت دستورالعمل ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شد که این موضوع  در سند راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای پزشکی  مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی با تاکید بر این که پزشک فقط درمان‌گر نیست و مسئولیت اجتماعی خود را نیز باید ایفا کند ؛ تصریح کرد : توجه به اخلاق حرفه‌ای پزشکی بسیار ضرورت دارد. و  اکنون به صورت دو واحد درسی به دانشجویان ارائه می‌شود  اما لازم است این سند راهنما به صورت یک واحد درسی مستقل آموزش داده شود.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی اجرای  راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای پزشکی را ضروری دانست و گفت : این راهنما در اختیار انجمن‌های علمی قرار می‌گیرد و هر کسی که تخطی از این سند داشته باشد مجازات خواهد شد لذا رعایت آن هم در بخش دولتی و هم غیردولتی الزامی است.

وی یاد آور شد : نشر آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها در حوزه تخلفات در این آئین نامه ذکر شده است بنابر این سند اخلاق حرفه‌ای پزشکی باید برای دانشجویان آموزش داده شود تا پزشکان جدید با آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها آشنا شوند.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.