جمعه، 10 فروردین 1403

ضرورت حضور افراد بدون هیچ نوع وابستگی به ارگانهای دولتی در نظام پزشکی

ضرورت حضور افراد بدون هیچ نوع وابستگی به ارگانهای دولتی در نظام پزشکی
عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که نباید افرادی که دارای پستهای مدیریتی در ارگان های دولتی هستند ، وارد نظام پزشکی شوند گفت : استقلال این سازمان برای دفاع از حقوق بخش خصوصی باید حفظ شود.

بهنام عباسیان عضو شورای عالی نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی با تاکید بر حفظ ا ستقلال سازمان نظام پزشکی در دور جدید کاری خود بیان کرد :  حضور آحاد جامعه پزشکی در انتخابات پیش رو بسیار مهم و ضروری بوده ضمن آنکه توانمندی سازمان  نظام پزشکی برای تامین مطالبات و منافع بخش خصوصی وابسته به تلاش اعضای مستقل آن است.

وی با اشاره به این که پزشکان انتظارات زیادی از سازمان نظام پزشکی به عنوان نهاد صنفی خود دارند ، افزود : در دور گذشته نیز تمامی تلاشها بر این بود تا با توجه به هجمه های مختلفی که علیه جامعه پزشکی صورت گرفت و حتی سبب تقابل برخی از گروههای پزشکی با یکدیگر شد ، با اتحاد و انسجام درونی بین اعضا درمقابل مشکلات وهجمه ها ایستادگی شود.

عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی با بیان این که تمامی اعضای این سازمان در جهت رفع چالش های موجود فعالیت کردند ، ادامه داد : البته نقاط ضعفی هم وجود داشت که منکر آن نیستم اما آن جه که در دور بعدی باید مد نظر قرار گیرد این است که باید افرادی وارد سازمان نظام پزشکی شوند که دارای هیچ نوع پست مدیرتی در ارگان های دولتی مرتبط با سلامت نباشند.

عباسیان اظهار کرد : وابستگی ها موجب می شود تا اعضا نتوانند از خواسته ها و مطالبات بخش خصوصی دفاع کرده و منتقد واقعی دراین زمینه باشند .

وی گفت : ماهیت سازمان نظام پزشکی دفاع از بخش خصوصی است و این سازمان نباید تبدیل به نظام فرمایشی شود و افرادی که دارای پستهای مدیریتی هستند وارد آن شده و کرسی ها را اشغال کنند.

به گفته این عضو شورای عالی نظام پزشکی کسانی باید در دور جدید وارد سازمان نظام پزشکی شوند که وام دار جایگاه پزشکان و  قداست و منزلت پزشکی باشند تا سازندگی های لازم در عرصه سلامت حاصل شود.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.