جمعه، 31 فروردین 1403

تشکیل کمیته حمایت از زلزله زدگان جامعه پزشکی

تشکیل کمیته حمایت از زلزله زدگان جامعه پزشکی
تجمیع کمک ها تحت نظر سازمان نظام پزشکی کرمانشاه از مرز ۲ و نیم میلیارد تومان گذشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشیک مورخ ۲۸ آبان ماه جاری  نشستی متشکل از اعضای جامعه پزشکی که از زمان وقوع زلزله در استان کرمانشاه مورد وثوق مردم بوده و کمکهای مردمی و جامعه پزشکی به حساب ایشان واریز شده است در محل سازمان نظام پزشکی کرمانشاه تشکیل شد .

محمد باقر حیدری رئیس نظام پزشکی کرمانشاه در گفتگو با روابط عمومی نظام پزشکی گفت : طی این جلسه،  کمیته ای بنام " کمیته حمایت از زلزله زدگان جامعه پزشکی " با محوریت سازمان نظام پزشکی ، متشکل از ریاست و معاونت پشتیبانی سازمان و نیز ۷ نفر از نمایندگان انجمنها و تشکلهایی که امانتدار وجوهات نقدی هستند تشکیل شد  که بر هزینه کرد این مبالغ در قالبی هماهنگ و سازماندهی شده  تصمیم گیری، اجرا و نظارت نمایند .

وی افزود :تا این تاریخ مجموعا مبلغی در حدود ۲/۵ میلیارد تومان جمع آوری شده است  که خواهشمندیم همچنان ازین حرکت موثر و خداپسندانه حمایت فرمایید.
حیدری تصریح کرد:در این جلسه مقرر شد تا تمام کمک ها تجمیع شده و تحت نظر نظام پزشکی هزینه شود .

وی با اشاره به اینکه این مبلغ تمام کمک های جامعه پزشکی نیست افزود:ما امانتدار اعتماد جامعه پزشکی و مردمی که به ما اعتماد کردند هستیم بنا بر این کمیته ای تشکیل دادیم تا نیاز سنجی کنیم .

رئیس نظام پزشکی کرمانشاه با اشاره به این که  باید با سایر نهادها هماهنگ باشیم  تا دچار  موازی کاری و هدر رفت این مبالغ نباشیم ،تصریح کرد:ما برای هزینه کرد این مبالغ بسیار حساس بوده و می خواهیم مورد رضایت همه باشد .

 به گفته حیدری تا کنون این کمیته به نتیجه قطعی نرسیده ولی یکی از نظرات مطرح شده این است که نظام پزشکی  در ساخت مسکن خانوارهایی که تحت پوشش بهزیستی و... بودند، کمک کند ولی فعلا در حال رایزنی و مشورت هستیم.

وی در خصوص تلاش برخی از گروه های پزشکی برای ارسال کانکس اظهار کرد :  کانکس در این شرایط جوی گزینه بسیار مناسبی است ولی   عواقبی دارد  که یک مطالبه جدیدی در منطقه به وجود می آورد وبا توجه به اینکه ۳۰هزار خانوار  داریم  نمی توانیم برای تمام آنها کانکس تهیه کنیم و این خودش عواقبی خواهد داشت.

لازم به ذکر است که جامعه پزشکی  از لحظات اول کنار مردم  بود و کمک های آنها بسیار فراتر از این مبالغ بوده است . حضور تک تک پزشکان پرستاران و جرحان و.…ارزش معنوی ای فراتر از اینها داشته ؛کمکی که تاریخ فراموش نخواهد کرد .

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.