پنجشنبه، 9 فروردین 1403

همکاری سازمان نظام دامپزشکی با متولیان مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو

همکاری سازمان نظام دامپزشکی با متولیان مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو
رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران طی نامه ای خطاب به روسای شورای نظام دامپزشکی استان ها خواستار مساعدت و همکاری سازمان نظام دامپزشکی ها با نهادها و مراکز حاکمیتی و متولیان مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو شد

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی متن نامه به شرح ذیل است :

رییس محترم شورای نظام دامپزشکی استان

با سلام ،

احتراما با توجه به رخداد بیماری تب کریمه کنگو (CCHF) در برخی نقاط کشور در هفته های اخیر که در کانون توجه افکار عمومی و رسانه ها قرار گرفته و منجر به بروز نگرانی هایی در مورد سلامتی هموطنان عزیزمان شده ، شایسته است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا موارد زیر در راستای سازمان نظام دامپزشکی یا نهادها و مراکز حاکمیتی و متولیان مبارزه با این بیماری مورد رعایت و پیگیری قرار گیرد.

  • 1-همکاری و هماهنگی کامل با ادارات کل دامپزشکی در استان ها در راستای رعایت دقیق ضوابط و دستور العمل های بهداشتی ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور بویژه در زمینه فرآیند صدور یا تمدید پروانه بهداشتی اماکن متخلف .
  • 2-مشارکت فعال در اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی با هدف ارتقاء عملکرد کارشناسان و متخصصان مرتبط با بیماری های دام از جمله بیماری تب کریمه کنگو ، بدیهی است مسئولان بهداشتی در دامداری ها و کلیه اماکنی که با دام سروکار دارند بویژه کشتارگاهها و همچنین واکسیناتورها در اولویت ارائه برنامه های آموزشی قرار دارند.
  • 3-برنامه ریزی و همکاری درا طلاع رسانی و فرهنگ سازی ها در تشویق دامداران به رعایت کامل اصول بهداشتی در اماکن نگهداری دام و آشنایی هر چه بیشتر آنها با عوامل انتقال بیماری و راههای مبارزه با آن .
  • 4-همکاری کامل در مبارزه با انگل های خارجی دام که به عنوان عامل اصلی انتقال این بیماری شناخته می شوند از طریق بکارگیری تمامی توانمندی های فنی و تخصصی فعالان بخش خصوصی و تشویق دامداران به همکاری در اقدامات پیشگیرانه همچون سمپاشی اماکن نگهداری دام .
  • 5-حداکثر مساعدت در اجرای طرح های مورد نظر دیگر نهادهای ذیربط در مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو در چارچوب شرح وظایف قانونی سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا.

لازم است گزارشات مربوط به اقداماتی که در رابطه با هر یک از موارد فوق در آن استان انجام گرفته یا خواهد گرفت به این سازمان ارسال گردد.

دکتر محمد رضا صفری

رییس سازمان

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.