جمعه، 10 فروردین 1403

جامعه پزشکی در همه دوران ها و بحران ها، در کنار مردم بوده است

جامعه پزشکی در همه دوران ها و بحران ها، در کنار مردم بوده است
- نگرانی از بروز مشکلات در حوزه تجهیزات پزشکی با تحریم های غیرانسانی و یکجانبه آمریکا - مدیریت صحیح و حمایت دولت از بخش سلامت، راهکار عبور از مشکلات اقتصاد سلامت
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل؛ دکتر ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین کنگره انجمن رادیولوژی ایران با بیان اینکه انجمن رادیولوژی به عنوان یکی از منسجم ترین و بهترین انجمن هایی است که به وظایف خود عمل می کند گفت :کنگره رادیولوژی یکی از کنگره های شاخص و آبرومند کشور است.
وی با اشاره به اینکه این الگوها باید برای همه رشته ها و انجمن ها انتقال یابد افزود : رشته رادیولوژی جهش وار در حرکت بوده ودر فاصله کوتاهی از زمان شاهد پیشرفت های بسیاری در این عرصه هستیم.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد، در گذشته رادیولوژی ، رشته ای صرفاً تشخیصی بود ولی امروزه علاوه بر عرصه تشخیص ، به انواع  روشهای درمانی نظیر بیماریهای عروقی ، سرطانها و ... ورود کرده و موفق است .
وی با اشاره به مشکلات حوزه اقتصاد سلامت و تعرفه ها گفت : امیدواریم که این مشکلات از حرکت رو به رشد این رشته جلوگیری نکرده و رشته رادیولوژی را با محدودیت مواجه نسازد .
دکتر ظفرقندی به نگرانی برای مشکلات عرصه اقتصاد سلامت و تجهیزات پزشکی و رادیولوژی اشاره کرد و افزود : امیدواریم با مدیریت صحیح و واقعی شدن تعرفه ها و حمایت دولت از این مشکلات عبورکنیم .
وی در ادامه با بیان اینکه در هیج جنگی، مقوله های پزشکی، دارویی و درمانی شامل تحریم نمی شود تصریح کرد : امروزه تحریم های غیرانسانی و یکجانبه آمریکا به کشور تحمیل شده و علیرغم اینکه به ظاهر در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی تحریم نیستیم ولی به دلیل مشکلات مبادلات ارزی و تبادل مالی در این عرصه  هم تحریم اعمال می شود و دچار مشکلات بسیاری هستیم که ممکن است در آینده خدمات پزشکی را دچار آسیب نماید که البته امیدواریم با همت جامعه پزشکی بتوانیم از این مرحله سخت عبور نماییم .
رئیس سازمان نظام پزشکی با تاکید به اینکه جامعه پزشکی در همه عرصه ها از دوران جنگ تحمیلی تا سیل های اخیر در کنار مردم بوده و با وظایف خود آشناست یادآور شد : حوزه های تجهیزات پزشکی و دارو نیازمند حمایت است و باید تلاش شود تا شاهد کاهش کیفیت خدمات درمانی نباشیم.
وی در ادامه با توجه به برنامه و مراسم تجلیل از زحمات دکتر فاضل افزود: همیشه در هر کشور و در عرصه های مختلف چهره هایی به عنوان نماد و الگو در جامعه مطرح و معرفی می شوند و در کشور ما هم در ادوار مختلف در عرصه های سیاسی افرادی نظیر امیرکبیر و دکتر مصدق و در عرصه حفظ کیان کشور از آرش تا دکتر چمران و در عرصه پزشکی هم افرادی همانند ابوعلی سینا و دکتر قریب بوده اند و امروز دکتر فاضل بعنوان نماد این جامعه فرهیخته می باشند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.