جمعه، 10 فروردین 1403

برگزاری ضیافت افطار رئیس جمهور با جامعه پزشکی

برگزاری ضیافت افطار رئیس جمهور با جامعه پزشکی
ضیافت افطار حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با استادان وَ پزشکان شب گذشته دَر محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

دکتر لاله تدین نائب رئیس مجمع پزشکی کشوردر گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به ضیافت شب گذشته رئیس جمهور با اساتید دانشگاه و نمایندگان جامعه پزشکی، گفت: در ابتدای ضیافت، تنی چند از روسای دانشگاه های کشور در خصوص ضرورت ایجاد تحول در آموزش پزشکی و به تبع آن کسب رتبه های برتر جهانی توسط دانشگاه های کشور، حمایت از طرح تحول سلامت و دستاوردهای حاصله در بهبود وضعیت بهتر برای مردم سخنرانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور با تبریک میلاد امام حسن (ع) و اشاره به "صلح و آرامش به عنوان ویژگی خاصشان که نوعی تدبیر برای رسیدن به خواسته ها است"، سخنان خود را آغاز نمودند و در ادامه به جایگاه ویژه اساتید دانشگاه ها اشاره کردند و اینکه می بایست فضاهای دانشگاهی و فرهنگی متعالی و متعالی تر شود.

عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز بیان داشت: رئیس جمهور در ادامه صحبت های خود در خصوص گذشت 5 ماه و 5 روز از برجام و اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته عنوان کردند هر روز باب جدیدی برای تعامل باز می شود و موفقیت هایی را علی رغم مخالفت ها و اعتراضاتی که گاهی صورت می گیرد، به دنبال دارد و بهتر است با شیوه امام حسن (ع) بی اعتنا به همه اینها مسیر صحیح را پیش ببریم.

تدین با بیان اینکه در طول زندگی و تجربه کاری متوجه شدم که ارزش سکوت و آرامش امام حسن (ع)  کمتر از ظلم ستیزی امام حسین (ع) نبوده ، تاکید کرد: بسیار هنر بزرگی است که گاهی اوقات بتوانید تحمل کنید و در این زمینه باید گفت سهم پزشکان عمومی در جامعه پزشکی نیز همین گونه است.

 

*تعرفه پزشکان عمومی قابل مقایسه با سایر اقشار جامعه پزشکی نیست

تدین پزشکان عمومی را نیمی از جامعه پزشکی کشور برشمرد و افزود: این جامعه با تمام مشکلات پیش رو کنار آمده چرا که انگیزه ای جز خدمت نداشته است. تعرفه این جامعه بزرگ قابل مقایسه با نگاهی که به سایر اقشار پزشکی می شود نیست اما جامعه پزشکان عمومی  بسیار آرام در این فضا خدمت می کند و بهتر است این همه ایثار آنهم در جایگاه سکوت و صلح مد نظر قرار گیرد.

وی در خصوص تاکید رئیس جمهور به باز شدن باب علم و ارتباط ایران با تمام تازه های علمی، تصریح کرد: ضمن تشکر از ضیافت و صحبت هایشان باید گفت باب علم و بهره گیری از تازه های علمی تنها ورود دستگاه های پیشرفته و تکنولوژی  نیست و گاهی تجربه های دیگران در عالم پزشکی برای ما آورده جدید محسوب می شود.

معاون نظارت و برنامه ریزی نظام پزشکی شیراز، پزشک خانواده و نظام ارجاع را نمونه بارزی از این تجربه ها دانست و گفت: کشورهای پیشرفته چندین دهه در این خصوص تجربه کسب کرده اند و کشورهایی که نتوانستند در این عرصه ورود یابند، آرزوی بنیان های بیمه ای قوی دارند تا بتوانند آن ها نیز مانند سایر کشور ها در این عرصه قدم بگذارند به همین علت و پیرو نگرش ارزشمند ایشان انتظار داریم که رئیس جمهور به پزشک خانواده و نظام ارجاع  توجه ویژه ای داشته باشد و نگاهشان به جامعه پزشکان عمومی - که قطعا هست، ویژه تر شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه پزشکان عمومی می تواند نیاز مردم را به تخصص ، تخصصی تر کند تا نیروهای متخصص ما نیز بتوانند توان خود را در مسیر صحیح و نه با فرسودگی علمی و جسمی صرف کند، ابراز داشت:  این مهم میسر نمی شود مگر با نظام ارجاع صحیح.

 

* ضرورت توجه ویژه رئیس جمهور به پزشک خانواده و نظام ارجاع شهری

تدین  یکی از افتخارات استان فارس را  تجربه 4 ساله پزشک خانواده و نظام ارجاع شهری عنوان کرد و اظهار داشت: اما این برنامه برای مترقی شدن هنوز نوپا است و  نیاز به توجه ویژه شخص رئیس جمهور به این موضوع دارد.

وی با اشاره به سختی های این راه عنوان کرد: از آن جایی که تعرفه های پزشکی در ایران بالا نیست و دسترسی به نیروهای متخصص چندان سخت نیست، ایران در همین تجربه پزشک خانواده هم می تواند با صرف زمان لازم، به تجربه ای متعالی تر از حتی کشورهایی که چند دهه آان را اجرا کرده اند، برسد.

نائب رئیس مجمع پزشکی کشور در پایان ضمن ابراز خرسندی از ضیافت شب گذشته جامعه پزشکی با رئیس جمهور، گفت: هر چند که رو در رو فرصت نشد بهره ببریم اما فکر می کنیم از این ضیافت تا ضیافت افطار سال بعد باب گفتگو با رئیس جمهور همچنان برای ما باز می ماند.   

انتهای پیام/ع

(استفاده از اخبار با ذکر منبع الزامی است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.