جمعه، 10 فروردین 1403

داروسازان مشارکت فعال در طرح تحول سلامت دارند/ ساخت داروهای نوترکیب طیف وسیع ارزبری وارداتی را کاهش داده است

داروسازان مشارکت فعال در طرح تحول سلامت دارند/ ساخت داروهای نوترکیب طیف وسیع ارزبری وارداتی را کاهش داده است
مدیرعامل شرکت داروسازی بهوزان با بیان اینکه هر ماه یکی دو محصول وارداتی که تا کنون در کشور ساخته نمی شد توسط شرکتهای داخلی تولید می شود ؛گفت : صنعت داروسازی از نظر کیفی تمام توان خود را برای هم سطح بودن با استانداردهای جهانی دارو به کار برده و از نظر کمی هم با تولید محصولات نوترکیب ارزبری وارداتی را کاهش داده است.

دکترسید جمال سعید واقفی مدیرعامل شرکت داروسازی بهوزان در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه هیچ درمانی بدون دارو ممکن نمی شود ؛اظهارداشت : داروسازان در طرح تحول نظام سلامت کمرنگ دیده شده اند در حالی که این قشر در پیشگیری از بیماریها نقش مهمی دارند و 50 درصد مراجعان به داروخانه ها کسانی هستند که توسط پزشک ویزیت نشده اند.

وی با اشاره به اینکه داروسازان مقام دوم را در جامعه به لحاظ اعتماد عمومی در بین مردم دارند ؛افزود: باید آموزشهای لازم جهت تشکیل پرونده بیمارانی که به داروخانه ها مراجعه می کنند واز خدمات مشاوره ای داروسازان بهره مند می شوند توسط رسانه های عمومی انجام شود .

وی با بیان اینکه بیش از سه دهه است که قیمت دارو در کشور ثبات داشته است ؛ادامه داد: افزایش قیمتهایی که گاها دیده می شود برای این است که تولید کنندگان با مدارک مستند و کافی اثبات می کنند که قیمت تمام شده کالای مورد نظر بیشتر از قیمتی است که به شرکت های پخش برای توزیع در بازار می دهند.

عضو هیات مدیره تعاونی انجمن داروسازان ایران به بررسی های کارشناسانه سازمان غذا و دارو و بخش تعیین قیمت کمیسیون قانونی ماده 20 اشاره کرد و خاطرنشان ساخت : پس از انجام کارشناسی های فنی در این دو بخش ،قیمت نهایی و اصلاح شده دارو برای دفع ضرر تولید کنندگان تعیین شده و داروی مورد نظر وارد بازار خواهد شد.

دکترواقفی بازار دارویی سال 94 را بهتر از امسال دانست و اظهار داشت : چنانچه جلوی واردات موازی گرفته شود و داروهای مشابه تولید داخل وارد کشور نشوند صنعت دارویی رونق بیشتری خواهد داشت و با توجه به مدیریت بهینه ای که سازمان غذا و دارو بر هر دوبخش داروی داخلی و خارجی دارد ؛پیش بینی می شود سال آینده برای صنعت دارویی کشور خوب باشد.

 

انتهای خبر / ر
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.