پنجشنبه، 9 فروردین 1403

بیانیه شورای عالی سازمان نظام پزشکی در خصوص تعرفه سال 1396

شورای عالی سازمان نظام پزشکی بدنبال اعلام تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی سال 96 با صدور بیانیه ای تقاضای بازنگری در تعرفه ها را دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی متن این بیانیه به شرح ذیل است :

 

بیانیه شورای عالی سازمان نظام پزشکی در خصوص تعرفه سال 1396

با امعان نظر به مستندات موجود در چند سال اخیر سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران بر اساس وظیفه ذاتی خود ، به هنگام و به پشتوانه مطالعات گسترده کارشناسی در انجمن های علمی مختلف و کمیسیون تخصصی تعرفه و بیمه  که در صحن شورای عالی به تصویب رسیده است، نسبت به ارائه پیشنهادات منطقی و علمی در حوزه اقتصاد سلامت اقدام نموده است .

علیرغم مفاهمه کارشناسان وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی و شورای عالی بیمه سلامت ، وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی مصوبه مبهم اخیر هیات محترم دولت در مورد افزایش 5 درصدی تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی برای سال 96 علاوه بر اعجاب کارشناسان این حوزه و ارائه دهندگان خدمات ، موج نگرانی های گسترده را در جامعه پزشکی نیز ایجاد نموده است.

فلذا شورای عالی نظام پزشکی با تاکید مکرر به موضوعات ذیل تقاضای بازنگری در تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی سال 96 را دارد:

  • 1-تاخیر چهارماهه در اعلام تعرفه هاو نادیده گرفتن سرانه سال 95 پزشکان خانواده .
  • 2-افزایش یک و نیم برابری هزینه های سرباری حوزه سلامت نسبت به نرخ تورم سالانه .
  • 3-افزایش میزان مالیات دریافتی سالانه از بخش خصوصی که تناسب منطقی با افزایش تعرفه را نداشته است .
  • 4-تاخیر قابل توجه در پرداخت های سازمانهای بیمه گر .

شورای عالی سازمان نظام پزشکی تاکید می کند اهمیت موضوع تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی به حدی است که می تواند دست آوردهای مثبت طرح تحول سلامت را از قبیل :

حفاظت مالی از بیماران ، کاهش پرداختی از جیب مردم ، عدالت در توزیع نیروی انسانی متخصص و در نهایت رضایت مردم را مورد تهدید قراردهد.

عدم توجه به مولفه های فوق الذکر اقتصاد مراکز تشخیصی درمانی بخش دولتی و خصوصی را دچار چالش جدی می سازد مشکلی که در حال حاضر نیز گریبان گیر تمام مراکز درمانی دولتی و خصوصی می باشد.

در پایان انتظار می رود تصمیمات قانونی متخذه از سوی هیات محترم دولت و شورای عالی بیمه سلامت بتواند ابهامات موجود در این مصوبه را مرتفع ساخته و رضایت خاطر مردم و ارائه دهندگان خدمات را فراهم آورد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.