جمعه، 31 فروردین 1403

دیدار تعدادی از جراحان عمومی با ریاست کل سازمان نظام پزشکی

گروهی از جراحان عمومی پیش از ظهر امروز مورخ 27 مردادماه 1397 با مراجعه به سازمان نظام پزشکی، جلسه حضوری با ریاست کل را داشته و به بیان مطالبات خود درخصوص تغییر کوریکولوم آموزشی جراحان عمومی پرداختند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی گروهی از جراحان عمومی باحضور در سالن کنفرانس سازمان نظام پزشکی و دیدار با دکتر فاضل ریاست کل سازمان اعتراض خود را نسبت به تغییر کوریکولوم آموزشی جراحان عمومی ابراز نمودند.

بنا به اظهار آنان تغییر کوریکولوم آموزشی گامی در جهت محدود کردن توانایی های علمی و حرفه ای جراحان عمومی بوده و در دراز مدت آسیب های فراوانی به نظام سلامت وارد می کند. در حالی که تعیین صلاحیت حرفه ای برعهده وزارت بهداشت  و آن هم به قید کسب موافقت سازمان نظام پزشکی است و تنها به  این ترتیب امکان تعیین صلاحیت حرفه ای حرف پزشکی وجود دارد.

در این جلسه تنی چند از جراحان عمومی حاضر با اشاره به این مطلب که تغییر کوریکولوم آموزشی کاملا هدفمند بوده و صلاحیت حرفه ای جراحان عمومی را محدود می کنند خواستار ورود سازمان نظام پزشکی به عنوان مرجع ذیصلاح به این موضوع شدند .از نظر جراحان عمومی این رشته مغفول واقع شده و برخی سعی دارند با دخالت خود برای جراحان عمومی مشکل تراشی کنند در حالی که بدون نظر کارشناسی سازمان نظام پزشکی نباید کوریکولومی تصویب شود و نباید با آئین نامه ها قوانین  نقض گردد.

در انتها مقرر شد در یک جلسه رسمی و از قبل تعیین شده نمایندگان جراحان عمومی حضور یافته و با ریاست کل سازمان نظام پزشکی در خصوص اصلاح این موضوع که این گروه نسبت به کوریکولوم های آموزشی خود دارند بحث و تبادل نظر لازم انجام شده و نتیجه مطلوب حاصل شود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.